سرویس: سیاسی » بین الملل 16:00 - شنبه 26 مهر 1393

پس از کمین‌های موفق حزب‌الله برای تروریست‌ها

ارتش لبنان تلاش جدید تروریست‌ها برای نفوذ به «عرسال» را ناکام گذاشت

نیروهای ارتش لبنان در عملیاتی تلاش جدید تروریست‌های وابسته به گروهک‌ تروریستی «جبهه النصره» برای نفوذ به منطقه مرزی «عرسال» را ناکام گذاشتند.

به گزارش اصفهان شرق؛ روند ناکامی توطئه‌های افراد مسلح وابسته به گروهک‌های تروریستی «جبهه النصره» در مناطق مرزی بین لبنان و سوریه با هوشیاری نیروهای ارتش لبنان در حال تکمیل شدن است به گونه‌ای که طی دو ماه گذشته چندین عملیات تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی برای بر هم زدن امنیت و آرامش شرق و شمال لبنان و برافروختن آتش فتنه مذهبی در این کشور شکست خورد.

پس از کمین‌های موفق حزب‌الله لبنان برای تروریست‌های جبهة النصره در روزهای اخیر در شرق لبنان، نیروهای ارتش لبنان جمعه‌شب تلاش‌ دوباره تروریست‌ها برای نفوذ به منطقه «وادی حمید» از توابع منطقه «عرسال» در نزدیکی مرز سوریه را ناکام گذاشتند.

گزارش وبگاه خبری «العهـد» لبنان حاکی است که بالگردهای ارتش سوریه نیز شب گذشته شماری از مقرهای تجمع افراد مسلح تکفیری در ارتفاعات منطقه مرزی عرسال بین سوریه و لبنان را هدف قرار داد. تا کنون گزارشی درباره میزان تلفات این عملیات منتشر نشده است.

مرز سوریه و لبنان از ابتدای تحرکات نظامی-امنیتی مخالفان دولت دمشق تا کنون یکی از عرصه‌های تقابل ارتش با تروریست‌ها بوده است.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره بیش از دو ماه گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.