اصفهان شرق

۳ ماه کسرخدمت براي مشمولان متاهل اعزامي سال ۹۴/ بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب

کدخبر: 37304
1393/07/26 در ساعت 14:30

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار موسي کمالي با بیان اینکه کسرخدمت متاهلين به سربازان حين خدمت اعزامي ۹۲ و ۹۳ تعلق نمي‌گيرد، درخصوص کسر خدمت فرزند، افزود: با وجود آنکه مقررات عطف به ماسبق نمي‌شود ليکن به مناسبت عيد غدير خم تصميم گرفته شد، تسهيلاتي به سربازان اعزامي ۹۲ و ۹۳ در نظر گرفته شود، لذا مشمولين در حال خدمت، به ازاي هر فرزند، دو ماه از خدمت آنان کسر مي شود.
وی تصریح کرد: چون مدت خدمت متاهلين چه امسال اعزام شوند و چه سال آينده، همان ۲۱ ماه است لذا کسرخدمت همسر به مشمولاني که در حال حاضر در حال خدمت هستند تعلق نمي گيرد ولي مدت خدمت متاهلين داراي فرزند که امسال اعزام شده اند با مدت خدمت متاهلين داراي فرزند که سال آينده به خدمت اعزام شوند متفاوت است لذا با تدابير صورت گرفته کسرخدمت به ازاي هر فرزند را براي تمامی مشمولان درنظر گرفته شده است.
جانشين اداره منابع انساني ستاد کل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: مشمولاني که چند نوع کسرخدمت مانند بسيج، تاهل و فرزند به آنان تعلق مي گيرد، مي بايست حداقل يکسال خدمت نمايند حتي اگر مجموع اين امتيازات بيش از يکسال باشند، ليکن کسرخدمت محققين به هرميزان که باشد با کسر خدمت بسيج، متاهلي و فرزند جمع مي شود.
بخشش اضافه خدمت مشمولان غايب
سردار کمالي گفت: به مناسبت عيد غيرخم اضافه خدمت سه تا شش ماهه مشموليني که در حال خدمت هستند و يا تا بيست و دوم بهمن ماه ۹۳ خود را معرفي مي کنند، بطور کامل بخشيده شده است که ملاک محاسبه اين بخشش اضافه خدمت تاريخ ثبت درخواست اعزام به خدمت مشمولان تا تاريخ بيست و دوم بهمن ماه ۹۳ مي باشد.
وي خاطرنشان کرد: بخشش اضافه خدمت صرفا مربوط به اضافه خدمت سنواتي و دفترچه اي است که بعلت عدم معرفي به موقع از سوي وظيفه عمومي اعمال مي شود و بخشش غيبت هاي حين خدمت برابر مقررات آئين نامه انضباطي است و در اختيار فرماندهان سازمان مربوطه است.
جانشين اداره منابع نيروي انساني درخصوص علت تاکيد بر فراخوان مشمولان غايب گفت: بنا داريم بعداز اين مهلت اعلام شده، با مشمولان غايب و کساني که اين افراد را بکارگيري مي کنند در چهارچوب قانون برخورد جدي صورت گيرد، به‌طوري که بکارگيرندگان سربازان غايب به ازاي هر سرباز، هزينه سالانه يک سرباز و به ازاي بکارگيري دو سرباز و بيشتر بايد هزينه سالانه سه سرباز را پرداخت نمايند و با مشمولان غايب نيز برخورد قانوني از جمله دستگيري و …. را خواهيم داشت.
کسرخدمت همسر و فرزند براي مشمولان غايب
وي افزود: مشمولان غايب که از مهر ماه ۹۳ تا پايان شهريور ماه ۹۴ به خدمت اعزام شوند، سه ماه کسر خدمت همسر و به ازاي هر فرزند سه ماه کسر خدمت، به آنان تعلق خواهد گرفت و بعد ازپایان شهریور ماه ۹۴، مشمولان غايب در صورت اعزام به خدمت مي بايست به مدت ۲۴ ماه خدمت کنند و کسري هاي مذکور به آنان تعلق نخواهد گرفت.
کسرخدمت مشمولان فراري
سردار کمالی تصریح کرد: مشمولان فراري در صورتي‌که امسال خود را معرفي نمايند مدت خدمت‌شان ۲۱ ماه و به ازاي هر فرزند دو ماه کسر خدمت به آنان تعلق مي گيرد و کسر خدمت همسر شامل آنان نمي شود، همچنين اين دسته از مشمولان اگر در سال آينده خود را معرفي نمايند مدت خدمت‌شان براساس ۲۴ ماه محاسبه و سه ماه کسرخدمت همسر و به ازاي هر فرزند نيز سه ماه از خدمت آنان کسر مي شود.

منبع: ايمنا