سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:30 - شنبه 26 مهر 1393

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

برخورد با دریافت‌کنندگان وجه نقد در مدارس دولتی، ضروری است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با غیرقانونی خواندن دریافت هر نوع وجه نقد در مدارس دولتی از دانش‌آموزان٬ گفت: کمیسیون آموزش مجلس آمادگی دارد علاوه بر بررسی شکایت‌های مردمی، این موضوع را در قالب طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الله درویش‌پور با غیر قانونی خواندن دریافت هر نوع وجه نقد در مدارس دولتی٬ گفت: طبق قانون اساسی، مدارس دولتی مکلف به ارایه آموزش‌های رایگان به افراد هستند لذا دریافت هر نوع وجه نقد از دانش‌آموزان در قالب کمک به مدرسه، غیرمنطقی و غیرقانونی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه با مدارس دولتی که اقدام به اخذ وجه نقد از والدین دانش‌آموزان می‌کنند باید برخوردهای قانونی صورت بگیرد٬ افزود: مدارس دولتی از آموزش و پرورش بودجه سالانه دریافت می‌کنند و از این رو نباید اقدام به دریافت وجوه نقد از دانش‌آموزان به عنوان کمک به مدرسه کنند.
وی با یادآوری اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر منع دریافت هر نوع پولی در مدارس دولتی٬ خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام وزیر آموزش و پرورش و همچنین متن صریح قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن تعلیم و تعلم در مدارس دولتی باید با هر نوع دریافت وجهی در این نوع مدارس برخورد شود.
درویش‌پور با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس آمادگی بررسی مشکلات مردم به ویژه شکایت‌های آنان از سیستم آموزش و پرورش کشور را دارد٬ تصریح کرد: اگر شکایت افراد به صورت موردی برای کمیسیون آموزش مجلس ارسال شود بی‌شک کمیسیون با دعوت از مسوولان، موضوع را به صورت مستند رسیدگی خواهد کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با تاکید بر اینکه تهدید دانش آموزان به کم کردن نمره کلاسی آنان در صورت پرداخت نکردن وجه کمک به مدرسه، غیر اخلاقی و غیر قانونی است٬ گفت: مدارسی که اقدام به چنین رفتارهایی کنند مطابق قانون مجرم شناخته شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

منبع: ايمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.