سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - شنبه 26 مهر 1393

رئیس اداره تبلیغات فلاورجان:

نهادهای فرهنگی به جای پلیس با بدعت‌های عزاداری مقابله کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان گفت: هر چه نهادهای فرهنگی کار خود را به درستی انجام دهند دیگر به حضور و یا برخورد نیروی انتظامی با بدعت‌هایی از قبیل قمه‌زنی نیازی نخواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی شهرستان فلاورجان ویژه ماه محرم در حسینیه اعظم این شهرستان که با حضور 300 نفر از مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب رشد و پویایی اسلام در زمان کنونی می‌شود، زنده نگاه داشتن اهداف حماسه عاشوراست.وی افزود: مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی یکی از تأثیرگذارترین اقشار جامعه در اشاعه فرهنگ عاشورا در جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان با اشاره به اهمیت چگونگی برنامه‌های آیینی در ماه محرم، بیان کرد: لازم بود تا مهم‌ترین مسائل و آفات عزاداری در این ماه برای قشری که نام حضرت‌اباعبدالله(ع) را به یدک می‌کشند، بیان شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ترویج خرافه، بدعت و ایجاد تغییرات غیردینی در سبک عزاداری‌ها خاطرنشان کرد: شهرستان فلاورجان یکی از شهرستان‌هایی است که مردم آن همه ساله با شوری خاص و به صورت گسترده به عزاداری در ایام محرم می‌پردازند، لذا نباید اجازه دهیم که خرافه و بدعت وارد عزاداری‌های مردم این شهرستان بشود.

محمدی با اشاره به همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان و نیروی انتظامی، یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجیهی، توزیع بسته‌های فرهنگی، توزیع کتب و نرم‌افزار‌های آموزشی، اعزام روحانیون و اساتید مجرب جهت آشنایی جوانان با بدعت‌ها و خرافات از جمله اقدامات این دو نهاد در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه سبک عزاداری و جلوگیری از مشکلات و معضلات اجتماعی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه یکی از شهرهای این شهرستان همواره محلی برای قمه‌زنی افراد از شهرها و شهرستان‌های مختلف بوده است، خاطر نشان کرد: این اداره از سال‌های پیش تاکنون از طریق فعالیت‌های فرهنگی و توجیه مسئولان، مداحان و افراد مؤثر در هیئات توانسته است تعداد افرادی که قمه‌زنی می‌کنند را به کمتر از یک هفتم کاهش دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان در پایان تأکید کرد: هر چه نهادهای فرهنگی کار خود را به خوبی انجام دهند دیگر به حضور و یا برخورد نیروی انتظامی با بدعت‌هایی از قبیل قمه‌زنی نیازی نخواهد بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.