سرویس: سیاسی » بین الملل 08:00 - شنبه 26 مهر 1393

وزیر دادگستری مطرح کرد

داعش همان‌ منافقانند/‌عبور ایران از پرخطرترین تهدیدهای امنیتی تاریخ‌

وزیر دادگستری گفت: منافقان را باید پایه‌گذاران داعش به حساب آورد و این جامعه توحیدی کنونی مد نظر داعش همان جامعه توحیدی منافقین است که حرکت‌های تکفیری را به وجود آورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم گرامی‌داشت سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در جمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان اصفهان در تالار کوثر ارتش اظهار کرد: از بابت قدرشناسی، وظیفه‌شناسی و سپاس و تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج) برای دومین بار در طول دو هفته اخیر به اصفهان آمدم و به جاست همه مردم قدردان نعمت عظیم امنیت باشند.

وی در ادامه سخنان خود مقوله امنیت را به تفصیل مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: بدون امنیت اقدام هیچ عملی مقدور نیست، امنیت مبدأ حرکت است و اگر ناامنی ایجاد شود، اضطراب و دلهره و آشفتگی جای آن را می‌گیرد و نبود امنیت، آغاز حرکت را دچار اختلال می‌کند.

*‌ امنیت راهی برای تحقق فضای مطلوب در جامعه است

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه امنیت راهی برای تحقق یک فضای مطلوب است، ادامه داد: رسیدن به هدف‌های مادی بدون امنیت به نتیجه نمی‌رسد و امنیت هدف است، در صورتی که عده‌ای امنیت را وسیله می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات و تلاش‌ها در نظام اسلامی برای کسب امنیت است، ادامه داد: همه به امنیت نیازمند هستند و حرکت در هر نظامی بدون وجود امنیت امکان‌پذیر نیست.

پورمحمدی امنیت را جزو ملزومات و ملازمان و ضروریات در همه ابعاد زندگی دانست و ادامه داد: زندگی همراه با خوف و دغدغه و شورش درونی زندگی نیست.

*‌ امنیت پیش از عدالت مورد تاکید علمای دین است

وی در ادامه اظهار کرد: لغت ایمان که اصلی‌ترین جایگاه معرفتی و والاترین منزل حرکت انسانی است از امن و آرامش منشأ می‌گیرد و عالمان لغت و تفسیر بر این نکته معترف هستند که نتیجه ایمان، امنیت آوردن به یک نیرو است.

وزیر دادگستری با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: اولیای دین نیاز مردم را به سه مسئله امنیت، عدل و رفاه و فراوانی مورد تاکید قرار داده‌اند، به طوری که جامعه بدون عدالت انگیزه حرکت ندارد و روح تعالی در آن خشک می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امنیت پیش از عدالت مورد تاکید علمای دین قرار گرفته است، ادامه داد: عدالت از بستر امنیت تولید می‌شود و اصالتاً بزرگ‌ترین بی‌عدالتی نبود امنیت است.

پورمحمدی ادامه داد: امنیت جلوه‌ای از عدالت است و فضای آرام و متعادل برای زندگی نیازمند آرامش است و در مسائل عمومی و در تمام امور به این مسئله توجه ویژه شده و امنیت و فراوانی نیز که رشد و توسعه را در بر دارد، لازمه آن وجود امنیت است.

وی گام نخست توسعه را امنیت دانست و ادامه داد: امنیت خود مبدأ، هدف، وسیله و مقصد است و نگاه دینی و معرفتی به کمک ما می‌آید تا به مقوله امنیت توجه بیشتری داشته باشیم که خواست اولیه هر جامعه تأمین امنیت است و تجمع مردم در شهرها و به دور هم نیز از ابتدا به علت نیاز به امنیت بوده است.

وزیر دادگستری شاخص کارآمدی یک حکومت را در مقوله امنیت دانست و گفت: دشمنان هر جامعه برای اینکه به هر جامعه‌ای ضرر برسانند همیشه به دنبال تحقیر و سرنگونی آن نظام و ملت هستند و بنای دشمنان همیشه توقف حرکت و یا کند کردن آن است که این اتفاق از بستر امنیتی به وجود می‌آید.

*‌ بیشترین اقدامات امنیتی و ضدامنیتی تاریخ، علیه ایران روی داده است

وی افزود: اصلی‌ترین روش و ابزار متداول رفتار کشورها با یکدیگر برخورد امنیتی و ضدامنیتی است و دشمنان هر جامعه با ایجاد جنگ، اختلاف، افتراق، تجزیه و نا بسامانی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

پورمحمدی با تصریح بر این نکته که جمهوری اسلامی جزو معدود کشورهایی است که بیشترین اقدام امنیتی و ضدامنیتی علیه این کشور در طول تاریخ روی داده است، ادامه داد: از روزهای نخست انقلاب تا به امروز این رفتارها ادامه داشته است، به گونه‌ای که از روزهای آغازین پیروزی انقلاب تا زمان آغاز جنگ در شهریور 59 ما در همه جا درگیری‌های پراکنده زیادی داشتیم، درگیری‌هایی در جزیره قشم، درگیری در ترکمن صحرا، درگیری‌های خلق عرب و جریان کردستان و حوادث شرق بود که برخی اتفاقات در همان پایان سال 57 روی داد.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان سال 58 بود که اتفاق پاوه روی داد و برخی پادگان‌های نظامی خلع سلاح شدند، در همان زمان چند گروه قدرتمند کمونیستی با تفکرات مارکسیستی در کشور داشتیم که وسعت فعالیت آنان بسیار فراگیر بود، به گونه‌ای که تا همین لحظه نیز وزارت اطلاعات آماری از این گروه‌ها منتشر نکرده اما این آمارها آزاردهنده بود و در آن زمان موج عجیبی ایجاد شده بود که با رای‌گیری‌های گسترده و امکانات بسیار وسیع در حال فعالیت بودند.

وزیر دادگستری افزود: انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب تنها به خاطر کتاب‌ها و اساتید و این گونه مسائل نبود، بلکه دانشگاه‌ها در همان زمان مرکز جذب این نیروها و عملیاتی شدن فعالیت‌هایشان و پایگاه ضد امنیتی بر علیه نظام شده بود و به همین خاطر بود که دانشگاه‌ها در اول انقلاب تعطیل شد.

وی بر ضرورت انتقال تاریخ انقلاب به نسل جوان امروز تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه توان امنیتی خود را در جنگ تحمیلی به اثبات برساند، توان خود را در دوران پس از پیروزی انقلاب به اثبات رساند، همچنین جنگ تحمیلی تنها یک درگیری نبود، بلکه آتش ضدامنیتی درونی کشور را زیاد کرد به گونه‌ای که حرکت مسلحانه منافقین در خرداد 1360 و حرکت‌های مارکسیستی اردیبهشت ماه 60 اتفاقات ناگواری بود که از عزم نظام سلطه برای مقابله با این نظام خبر می‌داد.

*‌ جامعه توحیدی مد نظر داعش همان جامعه توحیدی منافقین است

پورمحمدی تصریح کرد: در خردادماه سال 1360 همین منافقین اقداماتی انجام دادند که می‌شود آنها را پایه‌گذاران داعش به حساب آورد، این جامعه توحیدی کنونی مد نظر داعش همان جامعه توحیدی منافقین است که حرکت‌های تکفیری را به وجود آورد، در ابتدای انقلاب اگر کسی جلوی منافقین می‌ایستاد اول آن فرد را ترور شخصیت می‌کردند، سپس اگر زورشان نمی‌رسید حذف آن فرد را در دستور کار قرار می‌دادند و این شعارهایی که همین الان هم سرکردگان احمق همین منافقان سر می‌دهند خیلی کمتر از داعش نبوده و نیست.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: همین گروهک در سال 60 با اتفاقی که مسبب آن شد جایگاه بین‌المللی در جهان پیدا کرد و آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عراق حامیان آن شدند و حتی در عراق منطقه نظامی به آنها دادند و همین منافقین در جنگ با جاسوسی‌های نظامی در پشت صحنه و خبرهایی که از امکانات و عملیات نیروهای اسلام داشتند ضرباتی را به نظام وارد ساختند.

*‌ ایران از پر خطرترین تهدیدهای امنیتی تاریخ معاصر عبور کرده است

وی خاطر نشان کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی از پر خطرترین تهدیدهای امنیتی تاریخ معاصر عبور کرده و یکی از اهرم‌های اصلی ما قدرت امنیتی کشور است و زبان قدرتمند ما در مواجهه با نظام بین‌الملل همین توان امنیتی است.

پورمحمدی به تشریح ارکان تأمین امنیت در نظام اسلامی پرداخت و گفت: سه رکن مردم، کارگزاران و مدیران و عناصر درگیر تأثیرگذاران حوزه امنیت هستند که در این میان آنچه در میان مردم باید به توان امنیتی تبدیل شود بحث همبستگی ملی است.

وی شاخصه‌های وجود همبستگی ملی در بین مردم را داشتن روابط اجتماعی مطلوب، خوش‌بینی به نظام، داشتن آرمان و منافع مشترک، امید داشتن نسبت به آینده و حسن ظن به امور عنوان کرد.

*‌ کارگزاران حوزه امنیت نیاز به جسارت و قاطعیت دارند

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: کارآمدی مدیران حوزه امنیت ضرورتی انکارناپذیر است و در این میان تعداد و ابزار و هزینه و پول زیاد اثربخش نیست، بلکه کارگزاران باید از دانش و هوشمندی لازم برخوردار باشند.

وی بر ضرورت برخورداری از پیچیده‌ترین و دقیق‌ترین ابزارهای علمی برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: 10 تا 15 سال قبل از آنکه یک تکنولوژی در جامعه بیاید، این تکنولوژی در نهادهای اطلاعاتی استفاده شده و عیب و نقص آن شناخته شده و بعد از تجاری شدن به بازار آمده است.

وزیر دادگستری عنصر جسارت و قاطعیت را لازمه کارگزاران حوزه‌های امنیتی دانست و اذعان کرد: اگر مدیران امنیتی خودشان را برای روزهای سخت آماده نکنند شایسته تحسین نیستند و داشتن قدرت تصمیم‌گیری، نفوذ و پذیرش شکست از جمله مهم‌ترین داشته‌های کارگزاران حوزه امنیت است.

*‌ اقتدار نظام در مقوله امنیت را به دشمنان اثبات کردیم

وی به جایگاه ممتاز ایران در عرصه بین‌الملل پرداخت و گفت: این مسئله شوخی نیست که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید من برای ایران یک تحریم فلج‌کننده آغاز کردم و همه می‌دانیم که تمام ابزارها به کار گرفته شد تا ایران اسلامی درجا بزند و اگر امروز رئیس جمهور کشور چه در داخل و چه در داخل کشور مطرح می‌کند که ما تورم را کم کردیم، رکود بسیار آزار‌دهنده را به سختی به مرز کشاندیم، این نشان از این است که فشارها را مدیریت کردیم و اکنون به نقطه مثبت رسیدیم و این برای آنها بسیار آزار دهنده است.

پورمحمدی ادامه داد: آنهایی که توطئه‌چینی و طراحی کردند و همه ابزارشان را به کار گرفتند، الان که می‌بینند زورشان نرسیده به درد آمده‌اند و ما خوشبختانه اقتدار نظام را از مقوله امنیتی به آنها به اثبات رساندیم.

*‌ امروز حرف‌های جمهوری اسلامی در جهان شنونده و خریدار دارد

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در شرایط خطیر امنیتی در منطقه و نظام بین‌الملل هستیم، ادامه داد: امروز با توجه به اینکه ظرفیت‌های فراوانی در کنترل مرزها، مردم، نظام، قانون و منافع ملی داریم حرف‌های ما در جهان شنونده و خریدار دارد و کسی در منطقه نمی‌تواند بگوید ما در منطقه کاری می‌خواهیم انجام بدهیم، بدون اینکه نقش ایران را در منطقه در نظر بگیرد و این نشان‌دهنده کارآمدی و توانایی بالای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دادگستری ادامه داد: اصلی‌ترین هدف آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عراق در طول چند دهه اخیر مقابله با ایران اسلامی بوده که ایران در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط امنیتی تاریخ معاصر بوده و همه را به سلامت گذرانده و حتی یک روز هم وضعیت کشور از رفتار قانونی ساختارمند خارج نشده است.

*‌ در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ضعف داریم

وی استقرار نظام و قانون را ویژگی بارز ثبات امنیت در کشور دانست و اضافه کرد: البته ما ضعف‌هایی در سایر بخش‌ها داریم و این حرف درستی است که ما در عرصه فرهنگ و روابط اجتماعی و اقتصاد دچار کاستی‌هایی هستیم که این حوزه‌ها نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما نباید در این حوزه‌ها دچار اختلال باشیم.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: در این حوزه‌ها عقب‌ماندگی و کاستی داریم و کمتر از فرصت‌هایمان استفاده کردیم اما در زیر چتر امنیت و با درایت و تدبیر می‌توانیم امید به رفع برخی مشکلات داشته باشیم.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.