سرویس: اجتماعی 01:13 - چهارشنبه 01 آبان 1392

رییس موسسه تخصصی دینی امام مبین

غدیر خط بطلان به خشونت و سلطنت کشید

رییس موسسه تخصصی دینی امام مبین گفت: غدیر نشان از وحدت و همدلی دارد و با حاکمیت صالحان خط بطلانی بر خشونت و سلطنت کشیده شد.

SAM_1812

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده رییس موسسه تخصصی دینی امام مبین در جشن بزرگ غدیر خم با عنوان سبک زندگی ولایی اظهار کرد: غدیر آموزندگی و نکات مهمی دارد که یک نوع سبک زندگی با حاکمیت صالحان برای ما به ارمغان آورده است.

وی افزود: در بحث عید غدیر در ابتدا هویت بخشی انسانها مشاهده می شود و در این راستا وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) برای اینکه غدیر را بنا نهد ابتدا مقدمات آنرا فراهم کرد که در طول 23 سال بعثت انجام نشد.

نکته اول در اجرای این مقدمات ، اقدام عمومی و عزیمت حضرت به حج، بردن همسران به مراسم حج و دعوت دیگران به عنوان حجه الوداع  است و این را در مکه و عرفات و مسجد خیف مشاهده می کنیم که حضرت برای فراهم آوردن مقدمات غدیر خطبه هایی را می خواندند. پیامبر با توجه به دستورات الهی در مسجد خیف فرمودند من 2 چیز گرانبها قرآن و عترت را در بین شما به یادگار می گزارم و این طرح مقدمات کار رسول است.

رییس کارگروه حجاب و عفاف استانداری ادامه داد: غدیر بنای یک تمدن اسلامی بر مبنای حاکمیت صالحان، بر مبنای کسانی که در دنیا و عقبی بهترین هستند، می باشد.

SAM_1812
وی بیان داشت: ما در زندگی بنا را بر تکلیف قرار می دهیم  که خداوند چه می گوید و خداوند تبارک و تعالی چه دستوری برای ما قرا داده است که اجرا کنیم و اول باید بدانیم که اعلام بندگی خدا چیست و این ابتدای سبک زندگی ولایی است.

 نکته ی دوم طرح محوریت قرار گرفتن و این زمانی است که امام علی به عنوان امام انتخاب شد و این نشان دهنده ی وحدت و همدلی در غدیر است، خط بطلان به خشونت و سلطنت که در آن زمان بوده و بخواهد در هر زمان دیگر پدید آید، با حاکمیت صالحان می کشد.

حجت الاسلام صادق زاده ادامه داد: غدیر سند حقانیت انسانهای آزاده است و می بایست به این خطبه عمل کرد و ما در این مراسم در کنار برنامه های مذهبی و با رعایت اصول دینی سبک زندگی را به خانواده ها نشان می دهیم.

امام جمعه شهر ورزنه با توجه به مشکلات گفت: خانواده هایی که از قرآن جدا شوند دچار مشکل می شوند و این نقطه مقابل آن است  که زندگی توام با اهل بیت دچار مشکل نخواهد شد.

 وی تصریح کرد: ما با امام علی بیعت می بندیم که یا علی در زندگی خود بهترین نوع سبک زندگی یعنی سبک زندگی ولایی را اجرا خواهیم کرد و زندگی خود را تحت پرچم اسلام و قرآن برقرار می کنیم.
این درست نیست که انسان بگوید من مطیع ائمه هستم و در ادامه راه که پیروی از ولایت فقیه است کوتاه بیاید.

 حجت الاسلام صادق زاده در پایان با تایید بر راه ولایت تاکید کرد: در غدیر یاد گرفتیم که اگر از ولایت فاصله گرفتیم دچار مشکل می شویم و بیعت می بندیم که در راه ولایت فقیه محکم و استوار هستیم و آماده ایم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.