سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - جمعه 25 مهر 1393

روایت وزیر سابق اطلاعات از بیداری اسلامی در خاورمیانه در زمان وزارتش در دولت دهم

وزارت اطلاعات ‌از سردرگمی ‌سیا در مواجهه با بیداری اسلامی خبر داشت‌/نقش بشار اسد کلیدی بود

وزیر سابق اطلاعات گفت: ما در دوران بیداری اسلامی از درگیری و سردرگمی شدید شورای مرکزی سازمان سیا در مواجهه با بیداری اسلامی منطقه خبر داشته‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار کرد: بیداری اسلامی در منطقه توهم نبود بلکه واقعیتی بود که متأسفانه برخی از اندیشمندان و علمای منطقه آن را درک نکردند.

وی تصریح کرد: دشمن سه هدف اصلی را با ایجاد جنگ تحمیلی دنبال می‌کرد که نخستین هدف نابودی انقلاب اسلامی ایران بود، چرا که انقلاب اسلامی هستی استکبار را هدف قرار داده بود و اصلیت وجودی استکبار را زیر سؤال برده بود.

وزیر سابق اطلاعات افزود: برخی از سران و دولتمردان منطقه با اراده دول غربی حرکت می‌کنند، این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران امروز در دنیا در حال پیمودن مسیری است که باعث توسعه حکومتی و تحقق اهداف بلند اسلام در جهان است.

وی متذکر شد: امروز جغرافیای اسلام ناب محمدی که امام راحل شعار آن را می‌داد بخش عمده کشورهای اسلامی جهان را به خود اختصاص داده است.

مصلحی ضمن بیان تحلیلی از اوضاع منطقه خاورمیانه اظهار کرد: ما در زمان تصدی و تسلط خود بر وزارت اطلاعات در دولت دهم، اطلاعات دقیق و جامعی از درگیری و سردرگمی شورای مرکزی سازمان سیا در مواجهه با بیداری اسلامی منطقه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: حمله و تهاجم آمریکا و استکبار جهانی علیه بشار اسد به واسطه نقش کلیدی سوریه و بشار اسد در جبهه مقاومت منطقه بود.

وی تأکید کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یک دوران بسیار نورانی و طلایی در تاریخ کشور ایران بود، چرا که تجربیات بسیار گران‌سنگی را در عرصه‌های مختلف به ویژه دشمن‌شناسی کسب کردیم.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه پیرامون مدیریت امام راحل در جنگ تحمیلی و دوران پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حرکت امام راحل و سیر حرکتی روحانیت در انقلاب اسلامی سبب شد که دشمن با انقلابی مواجه شود که با همه انقلاب‌های جهان متفاوت بود و همین امر موجبات شکست آن‌ را فراهم کرد.

وی متذکر شد: در جنگ تحمیلی با رشادت‌های همه رزمندگان اسلام و ایثارگران و جانبازان عزیز و سرافراز میهن، اجماع و ائتلاف جهانی علیه انقلاب و اسلام شکست خورد.

مصلحی افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در شکست آمریکا و استکبار جهانی در عرصه نظامی در عراق، سوریه، لبنان و غزه و به خوبی مشهود است.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب با اقتدار هرچه تمام‌تر در حمایت از بشار اسد و جبهه مقاومت سوریه ایستادند و امروز دانشمندان و علمای جهان اسلام پی به اشتباه تاکتیکی و معرفتی خود در موضع‌گیری نسبت به سوریه و بشار اسد برده‌اند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: حرف کشورهایی همچون امارات، اردن، عربستان، دول غربی و آمریکا و صهیونیست در یک طرف این است که باید بشار اسد کنار برود و حرف نظام جمهوری اسلامی ایران در یک طرف دیگر بر ماندن بشار اسد است و امروز شاهد عظمت ایران در این عرصه هستیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و تنها را نجات ما در این عرصه مدیریت جهادی است.

مصلحی اضافه کرد: استکبار جهانی در شرایط حاضر با ایجاد تحریم‌ها و جنگ اقتصادی قصد تضعیف اسلام و انقلاب اسلامی را دارد اما انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط تحریم، اقتدار و بزرگی و خود را با تکیه به توان داخلی به اثبات رسانید.

وی پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی روز بیان کرد: در حال حاضر مذاکرات ژنو از اهمیت بالایی برخوردار است، افرادی که از سوی نظام به منظور مذاکره با طرف مقابل می‌روند  انتخاب می‌شوند دارای حساسیت‌های خاصی خواهند بود.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ما تمام قد پشت مذاکره‌کنندگان خواهیم ایستاد، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مبانی مذاکرات نیز باید در جامعه تبیین و به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه چشم دنیا به انقلاب اسلامی است، بر همین اساس ضروری است که علما، فضلا و روحانیون همچون سنوات قبل نقش پررنگ خود را ایفا کنند و تأثیرگذار باشند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.