اصفهان شرق

هزینه‌های گزاف وهابیت برای شیعه‌ستیزی و مقابله با نهضت حسینی

کدخبر: 37123
1393/07/25 در ساعت 17:30

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حبیب‌الله رهبر در همایش مسئولان، رابطین فرهنگی هیئات مذهبی و مداحان شهرستان لنجان اظهار کرد: دشمنان اسلام به جایگاه نهضت عاشورا در احیای دین مبین اسلام آگاهی پیدا کرده‌اند و درصدد ایجاد انحراف در مسیر نهضت حسینی هستند.

وی ادامه داد: وهابیت خشک‌مغز چون در مقابل عقلانیت و منطق شیعه ناکام مانده و خود را در معرض نابودی و خطر می‌بیند، با دلارهای سعودی و حمایت دستگاه جاسوسی خبیث انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش‌های دامنه‌داری را برای به انحراف کشیدن و ایجاد بن‌بست در معارف اسلامی و شیعی به ویژه عزاداری امام حسین (ع) انجام داده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وهابیت در ارتباط ‌با شیعه‌ستیزی و مقابله با نهضت حسینی از روش‌های مختلفی وارد شده و هزینه‌های گزافی نیز در این راه صرف کرده است؛ راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مختلف با انگیزه شبهه‌پراکنی در حقانیت شیعه و نهضت اباعبدالله (ع) همه در این مسیر بوده است.

وی از دیگر اهداف مهم وهابیت در مبارزه با عزاداری حسینی را قطع رابطه مردم با روحانیت راستین دانست و افزود: اگر این ارتباط قطع شود، مردم به دنبال فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب به راه می‌افتند و انحرافات بسیاری به وجود می‌آید، لذا علمای شیعه به اقامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تأکید می‌کنند.

رهبر با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمود «محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است» اظهار کرد: شیعه توانسته در طول اعصار و قرون مختلف در سایه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) عزت خود را حفظ و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند؛ در حقیقت عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، احیای شعارها و آرمان‌های حسینی است و روح و حیات جدیدی در کالبد شیعه می‌دمد.

وی خاطر نشان کرد: انسجام اجتماعی درس دیگری از این عزاداری‌ها است و به برکت این انسجام، شیعه می‌تواند با همه تحریم‌ها و توطئه‌ها و انحرافات مقابله کند و راهکارهایی را برای برون‌رفت از بحران‌ها بیابد.

در ادامه فرمانده پلیس آگاهی زرین‌شهر نیز درباره فعالیت‌های نیروی انتظامی در ماه محرم، گفت: سال‌های گذشته هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی همکاری و همراهی خوبی با نیروی انتظامی داشته‌اند.

عارفی افزود: از شما عزیزان می‌خواهیم که مانند سال‌های گذشته به همکاری خود با پلیس ادامه دهید و در صورت مشاهده مواردی از ناامنی، آن را گزارش کنید.

وی تصریح کرد: سرمایه اصلی تمام دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی اعتماد مردم است و برای کسب این اعتماد پلیس از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده پلیس آگاهی زرین‌شهر ادامه داد: نیروی انتظامی به دلیل اینکه بیشترین تعامل را با مردم دارد باید خود را به دانش روز مجهز کند تا بتواند وظایف خود را در قبال مردم به نحو احسن انجام دهد.

وی در پایان تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی، سنگینی بار ترافیک را مد نظر خود قرار داده و از به درازا کشاندن مراسم عزاداری به ساعات پایانی شب خودداری کنند تا موجب آزار همسایگان نشوند.

منبع: فارس