سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - جمعه 25 مهر 1393

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) خبر داد:

اعزام 3500 طلبه و روحانی حوزه‌‌های علمیه اصفهان به جبهه‌های دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: بیش از 3 هزار و 500 طلبه و روحانی حوزه‌‌های علمیه اصفهان در دوران دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛  حجت‌الاسلام رضا غفاری‌پور در ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی و طلاب اظهار کرد: در سال 88 رسماً کنگره شهدا و ایثارگران روحانی در استان اصفهان شکل گرفت و آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد:‌ اجلاسیه‌ شهدای روحانی و ایثارگر بر همین منوال به طور سالانه در 6 سال گذشته و هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شده است و اکنون شاهد ششمین کنگره آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) با تأکید بر ارج نهادن به مقام شامخ شهدای روحانی تصریح کرد: هر سال این کنگره در همین بازه زمانی از هفته دفاع مقدس تا آخر مهرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان مختصری از آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس در کل کشور اظهار کرد: حقیقتاً به تعبیر امام راحل (ره) خون پاک شهدای روحانی و حوزه‌های علمیه افق فقه را روشن کرده است.

غفاری‌پور با بیان اینکه طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه اصفهان همواره در عرصه‌های مقابله با دشمنان چه در عرصه انقلاب اسلامی و چه هشت سال دفاع مقدس پیشتاز بوده‌اند، عنوان کرد:‌ بیش از 3 هزار و 500 طلبه و روحانی حوزه‌‌های علمیه اصفهان در دوران دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند.

وی تأکید کرد: آمارها و اطلاعات حاکی از آن است که بیش از یک هفتم جمعیت قشر روحانی کشور در زمان جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند و این نشان از جلوداری روحانیت شیعه در عرصه مبارزه با دشمنان بوده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.