سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:00 - جمعه 25 مهر 1393

معاون وزیر نیرو خبر داد:

کاهش 10 درصدی بارندگی در سال آبی 92-93

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از کاهش 10 درصدی بارندگی در سال آبی 92-93 در کل کشور خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رحیم میدانی در سفر به شهرستان سمیرم در نشست با کشاورزان این شهرستان که در محل فرمانداری سمیرم برگزار شد، با اشاره به وضعیت خشکسالی در کل کشور اظهار کرد: مناطق گسترده‌ای در کشور گرفتار پدیده خشکسالی شده‌اند هرچند که ایران پیش از این خشکسالی‌های دیگری را نیز تجربه کرده بود اما به نطر کارشناسان و متخصصان خشکسالی‌های اخیر بی سابقه بوده است.

وی از کاهش 10 درصدی بارندگی در سال آبی 92-93 در کل کشور نسبت به درازمدت خبر داد و افزود: اگرچه این میزان کاهش بارندگی خیلی زیاد نیست اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر همین میزان کاهش، کل کشور از جمله استان اصفهان را با مشکلات زیادی درگیر کرده است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: بنا به پیش‌بینی برخی متخصصان شاید همین خشکسالی تا حدود دو دهه دیگر ادامه داشته باشد و باید خود را برای ادامه این شرایط آماده کنیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی پدیده‌ای طبیعی است، بخشی از خشکسالی را ناشی از عوامل انسانی از جمله مصرف سوخت‌های فسیلی و تاثیر آن بر لایه ازن دانست و گفت:  بی‌برنامگی در برداشت و مصرف آب در تشدید بحرانی شدن وضعیت خشکسالی تاثیرگذار است.

میدانی همچنین به مسئله انتقال آب ونک به دشت رفسنجان اشاره کرد و ادامه داد: تصویب این طرح به 18 سال پیش باز می‌گردد و با توجه به اینکه قانون و آیین‌نامه باید اجرا شود، دولت نیز باید به وعده خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 7 هزار هکتار از باغات رفسنجان به دلیل کم‌آبی از بین می‌رود.

معاون وزیر نیرو در پایان متذکر شد: در سفر هیئت دولت به چهارمحال و خوزستان اعلام شد که انتقال حوزه‌ای ممنوع است و تنها برای مصارف شرب اجرا شود و این طرح برای تامین آب شرب منطقه است.منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.