سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 14:00 - جمعه 25 مهر 1393

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

انتقاد از 10 ماهه شدن سرپرستی طالبی بر دانشگاه اصفهان/ تسریع وزارت علوم در معرفی فرد جدید

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور مدت‌هاست بر خلاف دستور صریح قانون، توسط سرپرست اداره می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛   حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک امروز  اظهار کرد: طبق قانون مدت زمان سرپرستی بر دانشگاه‌ها 6 ماه است و پس از آن وزارت علوم موظف است رئیس دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه اصفهان خلاف این مصوبه عمل می‌شود، افزود: دیوان عدالت اداری اعلام کرده که سرپرستان دانشگاه‌ها حق هیچ‌گونه عزل و نصبی ندارند و مسئولیت این کار با وزارت علوم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از وزارت علوم در به تاخیر انداختن معرفی رئیس دانشگاه اصفهان به شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور مدت‌هاست بر خلاف دستور صریح قانون، توسط سرپرست اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرجی‌دانا وزیر سابق علوم بر ماندن طالبی به عنوان سرپرست دانشگاه اصفهان تاکید داشت، اضافه کرد: وزارت علوم هرچه سریع‌تر باید فرد مورد نظرش را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

به گزارش فارس، طبق قانون وزیر علوم سه ماه فرصت دارد تا گزینه پیشنهادی خود برای ریاست یک دانشگاه را برای بررسی صلاحیت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند و البته در قانون پیش‌بینی شده که در صورت مطرح نشدن پرونده افراد در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرپرست دانشگاه تا 6 ماه می‌تواند با حکم مستقیم وزیر علوم، در این سمت باقی بماند.

گفتنی است هوشنگ طالبی آذرماه سال گذشته، با حکم رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم به عنوان سرپرست دانشگاه اصفهان منصوب شد و اکنون پس از گذشت 10 ماه برخلاف قانون همچنان به عنوان سرپرست این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.