سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:17 - جمعه 25 مهر 1393

10 آبان ‌ماه جاری

آب کشت پاییزه در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار می‌گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: دهم آبان سال جاری، رودخانه زاینده‌رود بازگشایی شده و آب کشت پاییزه در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، قدرت‌الله قاسمی در جلسه شورای هماهنگی این اداره اظهار کرد: اقدامات لازم برای تهیه بذر و نهاده‌های کشاورزی کشت پاییزه به ویژه کشت گندم و جو در سطح استان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی افزود: بیمه محصولات کشاورزی باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا در صورت بروز حادثه امکان جبران خسارت فراهم و از ضرر و زیان کشاورزان کاسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین با اشاره به اصلاح روش‌های نوین آبیاری در مزارع کشاورزی و باغات استان تصریح کرد: از اعتبار سال گذشته در سال جاری 5 هزار هکتار شبکه سه و چهار احداث و 7 هزار هکتار از مزارع استان نیز مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود 100 میلیارد تومان اعتبار برای انجام روش‌های نوین آبیاری در نظر گرفته شده که امیدواریم 10 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.