سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:08 - جمعه 25 مهر 1393

معاون وزیر نیرو:

طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان 18 سال پیش تصویب شد‌

معاون وزیر نیرو با تایید وجود طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان گفت: طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان 18 سال پیش در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مصوب شده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، رحیم میدانی در حاشیه بازدید از طرح‌های آبی شهرستان سمیرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب یک سرمایه ملی است و متعلق به منطقه یا فرد خاصی نیست.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر صحت خبر انتقال آب از سد ونک سمیرم به رفسنجان ضمن تایید این خبر بیان کرد: این طرح حدود 18 سال پیش در زمان دولت سازندگی مصوب شده است.

به گزارش فارس، قراردادی بین شرکت‌های آب منطقه‌ای دو استان کرمان و چهارمحال و بختیاری و نیز شرکت عمران رفسنجان در وزارت نیرو منعقد شده و در سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری نیز این قرارداد به تصویب هیئت دولت رسیده و اکنون در مرحله تأمین اعتبار برای اجرایی شدن نهایی است.

بر اساس این طرح، قرار است با حفر تونل و یا احداث لوله این آب با طی کردن مسیر 380 کیلومتری و دور زدن 700 کیلومتری مسیر بین سمیرم و کرمان به رفسنجان برسد.

 

3 نظر در مورد “طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان 18 سال پیش تصویب شد‌”

  1. حسین گفت:

    اصفهان دیگر کسی درآن وجودنداردکه جواب زیاده خواهی وزیرومعاونش رابدهدمردم شرق اصفهان به نون شب محتاج شدهاندمی خواهند آب به رفسنجان ببرند وای وای!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. با سلام و خسته نباشيد .
    هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد .
    با تدابيري كه در دولت تدبير اميد انديشيده شده است بزودي با اجرا شدن چند طرح جديد مثل ا – انتقال آب به بن و بروجن از زاينده رود 2 – تبديل شدن تونل بهشت آباد به لوله 3 – انتقال آب از سميرم اصفهان نه سميرم چهارمحال و بختياري به رفسنجان و اجرا شدن چند طرح مدبرانه ديگر كه پيدا ميكنند و ان شاء الله خدا بخير بگذرونه . اصفهان به كوير لوت تبديل ميشه شايد هم بدتر مثلا اتيوپي قحطي زده ايران .
    دقت كرديد چهار تا ريس جمهور ي ( هاشمي ، خاتمي ،احمدي نژاد، روحاني) كه اومدند يك خراش بزرگ و جبران ناپذير به چهره زاينده رود زدند و رفتند ( بعضي ها به نفع استان خودشون). ساخت دو غول مصرف كننده حق ابه كشاورزان ذوب آهن و ذوب آهن ، انتقال آب به يزد ( شهر خاتمي) ، مديريت ناصحيح آب ( كه احمدي نژاد در سفر به چهارمحال دست گرفت) ، انتقال آب به رفسنجان ( شهر هاشمي) و طرحهاي خطرناك كه در دولت روحاني در حال كليد خوردنه .

  3. گوش اگر گوش تو ( دولت) و ناله اگر ناله ما است آنچه البتّه به جائي نرسد فرياد است.
    خدا به داد همه مون برسه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.