سرویس: اجتماعی 16:49 - سه شنبه 30 مهر 1392

با پیگیری شرکت فولادمبارکه اصفهان؛

جوان ۲۵ ساله از اجرای حکم قصاص رهایی یافت

با حمايت و پيگيري بي وقفه شرکت فولادمبارکه اصفهان، جوان ۲۵ ساله از اجراي حکم قصاص رهايي يافت.

n00121460-b
به گزارش اصفهان شرق در صحنه زندگي بشر کمتر کسي را مي توان يافت که از عيب و لغزش مصون باشد، اگر چنين افرادي باشند، بسيار نادر هستند، زيرا انسان همواره گرفتار کشمکش غرايز حيواني و تمايلات عالي انساني خويش است و هر کاري که از او سر مي زند، فرآيند نزاع اين دو نيرو است، پس به طور طبيعي نمي توان انتظار داشت تمام کارهاي يک فرد درست و پسنديده باشد، هرکس به مقتضاي حال خود کم و بيش لغزش‌هايي دارد. زيان ناشي از اين لغزش‌ها، هميشه منحصر به خود انسان نمي شود بلکه در مواردي گريبان گیر ديگران می شود و موجوديت و منافع آنان را به خطر مي اندازد.

اگر قرار باشد تمام خطاکاران با هر وضعيتي مجازات شوند، هر کس بخواهد آزار و اذيت ديگري را تلافي کند، دير يا زود از او انتقام بگيرد، چه پيش خواهد آمد و صحنه زندگي بشر را چه جهنم سوزاني از خشم، کينه و نفرت فرا خواهد گرفت؟ اينجاست که سخن از مکارم اخلاقي و فضايل عالي انساني به ميان مي آيد و ارزش والاي آنها مشخص مي شود.

عفو و بخشش يکي از اين مکارم والا و به قول حضرت علي(ع) تاجي زينت بخش بر سر همه آنها است “گذشت زينت بزرگواري‌ها است” اين خوي پسنديده، پرتويي از مسرت واقعي و موجي از عواطف و احساسات انسان دوستانه را در دلها ايجاد مي کند. کينه ها و دشمني ها را از آن مي زدايد و سبب مي شود که خصم دست از خصومت برداشته و طرح دوستي و محبت بريزد.

گذشت يکي از اصول اساسي برخورد با لغزشها است، قرآن کريم حتي درهمان آياتي که کيفر و مجازات را براي مجريان و گناهکاران تشريع مي کند، مؤمنان را از خطر و زيان آنان برحذر می کند و گذشت و چشم پوشي از خطايشان را به عنوان يک ارزش برتر مطرح مي کند.

بر این اساس يک جوان ۲۵ ساله محکوم به قصاص نفس در روز يکشنبه ۲۸ مهر سال جاري در لحظه اجراي حکم با تلاش و پيگيري‌هاي شرکت فولادمبارکه اصفهان با اخذ رضايت از اولياي دم از دار مجازات رهايي يافت.

اين جوان با حکم مراجع قضايي پس از ۷ سال محکوميت در زندان به جرم قتل نفس محکوم به قصاص نفس شده بود.

مهرداد محمدي در سال ۸۵ طي درگيري با جوان ۲۵ ساله ديگري با نام مجيد رفيع زاد او را به قتل رسانده بود که با تلاش مسعود سميعي نژاد مديرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و دستور پيگيري به روابط عمومي طي چند جلسه نشست و گفت‌و گو با پدر، مادر و برادران مقتول و بيان فرامين و دستورات دين مبين اسلام در خصوص بخشش و گذشت اين جوان، با اخذ رضايت از پدر و مادر مقتول، مورد عفو بزرگوارانه اين خانواده قرار گرفت و فرصت مجدد براي زندگي و اصلاح را به دست آورد.

گفتني است؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستاي تحقق مسئوليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و با ديدگاه سميعي نژاد مديريت اين شرکت درسال جاري با کمک‌هاي شايان به ستاد ديه استان اصفهان مقدمات آزادسازي بيش از ۲۵۰ نفر از زندانيان جرائم غيرعمد را محقق کرده است.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.