اصفهان شرق

ضریب نفوذ اینترنت در استان اصفهان ۲۵ درصد است

کدخبر: 36966
1393/07/24 در ساعت 12:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین کشایی در مراسم طرح ولادت تا ولایت شرکت مخابرات، با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که ما نسبت به شاخصه جهانی در اینترنت پرسرعت فاصله زیادی داریم، اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات در سال 81 به 11 شرکت متقاضی اینترنت پرسرعت مجوز داد تا فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند.

وی افزود: مخابرات به دلیل اینکه دولتی بود تا سال 88 مجوز فعالیت در این زمینه را نداشت که با خصوصی شدن، اجازه ورود این شرکت به سیستم ADSL داده شد و سال 90 فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و درحالی که تا قبل از ورود مخابرات 70 هزار پرت توسط 11 شرکت به مشترکان واگذار شده بود با ورود مخابرات این عدد افزایش یافت و تا سال 91 نزدیک به 210 هزار پرت واگذار کردیم که این رقم 2 برابر فعالیت 11 شرکتی بود که در این 9 سال در استان اصفهان فعالیت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه مخابرات استان اصفهان با دارا بودن 230 هزار مشترک، بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را در سطح کشور دارد، تصریح کرد: شرکت‌های PAP هم از امکانات و فضای مخابراتی ما استفاده می‌کنند و 125 هزار مشترک فعال در سطح استان دارند.

وی بیان کرد: استان اصفهان نزدیک به 25 درصد ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت را دارد که در مقایسه با سایر کشورها عدد مناسبی نبوده و البته ما در تمام شهرهای استان به‌جز یک شهر اینترنت پرسرعت واگذار می‌کنیم و در قالب طرح USO تا پایان سال گذشته به 166 روستای استان اینترنت پر سرعت واگذار کردیم.

کشایی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور، خاطرنشان کرد: تا پایان این برنامه 50 درصد خانوارهای کشور باید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند و اکنون این عدد 23 درصد بوده و رسیدن به افق برنامه برنامه‌ریزی و اقدام جهادی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کیفی بیش از توسعه کمی مد نظر شرکت مخابرات است، اظهار کرد: تا بهره‌برداری از تمام آیتم‌های کمی و کیفی فاصله داریم و هدف ما این است که خدمات خود را ارتقا دهیم و علی‌رغم اینکه 500 هزار پرت آماده واگذاری داریم و تا یک ماه آینده 100 هزار پرت اضافه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت خوروبیابانک از اصفهان هم بیشتر است، افزود: در حال حاضر اینترنت پرسرعت و در آینده پهنای باند به‌عنوان شاخصه توسعه یافتگی مطرح بوده که ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

منبع: تسنيم