سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - پنجشنبه 24 مهر 1393

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

تبدیل خیابان‌های مرکزی اصفهان به پارکینگ خودرو طی چند سال آینده

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تبدیل خیابان‌های مرکزی اصفهان به پارکینگ خودرو طی چند سال آینده خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالرضا آقاخانی با اشاره به نقش ارتباط مردم با پلیس اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 استان تماس داشتند که از بین این تماس‌ها 770 هزار مورد آن عملیاتی و منجر به حضور ماموران در صحنه شده و سایر تماس‌ها به ارائه مشاوره و راهنمایی به مردم اختصاص داشت.

وی افزود: تماس مردم با مرکز 110 پلیس به قدری با اهمیت بوده که بالغ بر 67 درصد از جرائم استان در مدت 6 ماهه سال جاری تنها از طریق اطلاعات مردمی کشف شده و این نشان می‌دهد که مردم به پلیس خود اعتماد دارند و این مردم هم سرمایه بزرگی برای نیروی انتظامی محسوب می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا در برخی از مواقع حضور ماموران 110 در صحنه با تاخیر مواجه می‌شود، بیان کرد: حضور ماموران 110 بر اساس تعریفی که برای آنها شده تنها در موارد فوریتی انجام می‌شود و شاخص آن هم حد‌اقل 15 دقیقه بوده، در غیر این صورت مردم می‌توانند تاخیر‌ها را از طریق سامانه 197 به مسئولان پلیس اطلاع داده و مطمئن باشند اگر تخلفی صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش پلیس این بوده که به تمام پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی کند، تصریح کرد: مسلم است که برخی از پرونده‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردارند و نیاز به زمان بیشتر، تحقیقات گسترده‌تر و اقدامات تخصصی‌تری دارند وبه همین دلیل ممکن است رسیدگی به پرونده‌ای با سرعت انجام نشود.

آقاخانی خاطر‌نشان کرد: در این زمینه به شهروندان اطمینان می‌دهیم که تا به نتیجه رسیدن کامل، پرونده آنها را دنبال کنیم، چنانچه پرونده‌ای داشتیم که پس از 20 سال به سرانجام رسیده و یا پرونده‌ای که اعضای باند آن در 15 استان کشور دستگیر شدند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه تحولی در کلانتری‌ها صورت گرفته، گفت: امروز اولویت نخست در ماموریت‌های نیروی انتظامی، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق شهروندی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد فرماندهی انتظامی استان مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم است، اظهار کرد: امروز کلانتری‌ها باید مامن و پناهگاه مردم باشند و این موضوع به تمام نیروهای انتظامی استان ابلاغ شده و از آنان خواسته شده که با مردم با نگاه احترام‌آمیز‌تری برخورد کنند، زیرا هر فردی که پایش به کلانتری باز می‌‌شود، متهم نبوده و بسیاری از افراد برای ارائه پیشنهاد، نظر و کمک به کلانتری می‌آیند و ما از این حضور آنان باید استقبال کنیم.

وی در ادامه سمت و سوی ماموریت‌ها و برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان را تکیه بر کار علمی عنوان کرد و افزود: امروز بالای 93 درصد از ماموریت‌ها، کشفیات و طرح‌های عملیاتی پلیس استان براساس رویکرد علمی انجام می‌شود.

آقاخانی بیان کرد: امروز پلیس اصفهان جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان داشته و افتخار بزرگ پلیس استان این بوده که در کنار استفاده از تکنولو‍ژی و فناوری روز دنیا برای مقابله با جرائم پیچیده سایبری از نظرات اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان علمی و پژوهشی استان در انجام ماموریت‌های خود بهره می‌برد.

وی در‌باره نحوه برخورد با اراذل و اوباش و نا‌امن‌کنندگان محلات گفت: هرگونه اخلال در نظم عمومی و مزاحمت برای نوامیس مردم جزو خط قرمز‌های پلیس بوده و پلیس استان با جدیت و قاطعیت تمام با این موضوع مقابله کرده، و دستگاه قضایی استان هم همکاری خوبی با پلیس دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 6 نقطه از شهر اصفهان زیرپوشش تیم‌های ویژه پلیس اصفهان قرار گرفته و نقاطی که توسط افراد شرور نا‌امن می‌شوند شناسایی و طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در آن نقاط اجرا می‌شود و پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای شرور در برخی از محلات عرض‌اندام کرده و آسایش مردم را به‌هم بریزند.

وی در‌باره وضعیت ترافیک استان اضافه کرد: متاسفانه باید گفت که با وجود طرح‌های عمرانی و پروژه‌های خوبی که در کلانشهر اصفهان انجام شده اما وضعیت خیابان‌های محدوده مرکزی شهر خوب نبوده و این خیابان‌ها گنجایش و ظرفیت حجم زیاد خودرو را در خود ندارند و باید مسئولان برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند زیرا تا چند سال آینده خیابان‌های مرکزی اصفهان به پارکینگ خودرو تبدیل می‌شود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.