سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:00 - پنجشنبه 24 مهر 1393

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان:

فرآورده‌های لبنی اصفهان روغن پالم ندارند

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین شفیعی در نشست خبری خود در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه شعار سال جاری سازمان جهانی استاندارد «استاندارد ترازکننده میدان رقابت» است و اظهار کرد: هفته استاندارد از 16 الی 22 مهرماه در کشور برگزار می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه استانداردسازی آسانسورها در استان […]

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین شفیعی در نشست خبری خود در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه شعار سال جاری سازمان جهانی استاندارد «استاندارد ترازکننده میدان رقابت» است و اظهار کرد: هفته استاندارد از 16 الی 22 مهرماه در کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استانداردسازی آسانسورها در استان اصفهان از 10 سال پیش آغاز شد، افزود: بر این اساس تمام آسانسورهای نصب شده تا پیش از سال 83 غیراستاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی شرکت‌های نصاب آسانسور، 200 شرکت شناسایی شدند، ادامه داد: از این تعداد 60  شرکت موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند.

وی بیان کرد: در این راستا با تعامل با شهرداری‌های استان مقرر شده که صدور پایان کار برای مجتمع‌های مسکونی با تأیید اداره استاندارد درباره نصب آسانسور صورت گیرد.

شفیعی با بیان اینکه طی سه سال گذشته به صورت میانگین در هر سال گواهی تأیید نصب آسانسور در دو تا 2 هزار و 300 مجتمع مسکونی در سطح استان صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر پنج شرکت بازرسی وظیفه نظارت بر روی نصب آسانسور در مجتمع‌های مسکونی اصفهان را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت 190 آزمایشگاه همکار در سطح سازمان‌های استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها نمونه‌های تولید شده در بخش‌های مختلف را بررسی و نتیجه را به اداره کل استاندارد استان ارائه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در ادامه به عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری این اداره اشاره کرد و گفت: در این مدت 202 پروانه کار علامت استاندارد در سطح استان برای تولیدکنندگان صادر شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از 2 هزار و 900 بازرسی در سطح استان اصفهان طی 6 ماه نخست سال جاری افزود: در این بررسی‌ها به یک هزار و 86 واحد تولیدی تذکر و اخطار داده شده و 60 مورد خط تولید نیز در سطح استان به دلیل شکلات زیاد در عدم رعایت استانداردها پلمب شده است.

شفیعی تأکید کرد: طی 6 ماه گذشته بازدید مستمر از 15 شهربازی در سطح استان اصفهان انجام شده که طی این بازدیدها، هفت شهربازی به دلیل مشکلات فنی پلمب شد که از این تعداد چهار شهربازی رفع نقص و سه شهربازی نیز هنوز در پلمب است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود استانداردسازی فرهنگ و رفتارهای اجتماعی برای شهروندان اصفهانی را امری ضروری دانست و بیان کرد: در این راستا با امضای تفاهمنامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استاندارد استان اصفهان، استانداردسازی اماکن فرهنگی و برخی از رفتارهای عموم مردم در جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولید طلا در استان اصفهان نیز به صورت کامل در سطح استان در حال انجام است، تأکید کرد: با توجه به بازرسی‌ و نظارت‌های انجام شده تاکنون یک هزار و 420 کد شناسایی برای طلاسازان در سطح استان اصفهان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت در طرح استان اصفهان نیز یکی دیگر از فعالیت‌های اداره کل استاندارد استان اصفهان است، اظهار کرد: بر این اساس طی 6 ماه گذشته با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان 4 هزار و 926 ناظر استاندارد بر فعالیت‌های این جایگاه‌ها نظارت داشته‌اند.

شفیعی در ادامه عدم استاندارد بودن مصالح ساختمانی کارگاهی و زیرزمینی را از جمله چالش‌های اداره استاندارد استان اصفهان عنوان کرد و افزود: تولید تیرچه بلوک، آجر و شن و ماسه در استان اصفهان بدون رعایت استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به باطل کردن مجوز پروانه کار 150 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در سطح استان اصفهان طی 6 ماه گذشته اظهار داشت: البته باید توجه داشت که کارخانجات بزرگ تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان و کاشی دارای پروانه استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در خصوص بررسی‌های مواد غذایی تولید شده در استان و به ویژه فرآورده‌های لبنی با توجه به اتفاقات اخیر مرتبط با استفاده از روغن پالم گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته هیچ یک از فرآورده‌های لبنی تولید شده در اصفهان از روغن پالم استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مواد غذایی فله‌ای موجود در بازار یکی دیگر از چالش‌های استان اصفهان است، ادامه داد: در این راستا اداره بهداشت استان باید نظارت جدی‌تری در خصوص تولید و توزیع مواد غذایی فله‌ای در بازار داشته باشد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.