سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:35 - پنجشنبه 24 مهر 1393

آمریکا: همچنان خواستار توافق با ایران تا ۲۴ نوامبر هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همچنان خواستار توافق با ایران در مذاکرات هسته‌ای تا ۲۴ نوامبر (۳ آذر) هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جریان داشتن مذاکرات هسته‌ای ایران در شهر وین، پایتخت اتریش گفت که آمریکا بر حصول نتیجه مذاکرات تا 24 نوامبر تمرکز داشته و خواستار توافق با ایران تا 24 نوامبر هست.

مذاکرات هسته‌ای ایران از روز سه‌شنبه و برای هفتمین بار در شهر وین آغاز شد. در روز اول مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به‌همراه معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. سپس مذاکرات در عصر همان روز با دیدار “محمدجواد ظریف”، وزیر امور خارجه ایران و “کاترین اشتون”، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه یافت.

روز چهارشنبه هم وزرای خارجه ایران و آمریکا به‌همراه خانم اشتون نشست‌هایی سه‌جانبه برگزار کردند که در چندین نوبت برای مدتی کوتاه متوقف شد و سپس از سر گرفته شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در قسمتی دیگر از گفت‌وگو با اشاره به تحولات لیبی گفت: از دخالت‌های خارجی در لیبی نگرانیم.

اخیراً برخی رسانه‌ها از اقدام هواپیماهای مصری به بمباران اهدافی در لیبی خبر دادند، اما «علاء یوسف»، سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر تأکید کرده است که اخبار رسانه‌های خبری درباره بمباران اهدافی در لیبی توسط هواپیماهای مصری صحت ندارد.

«احمد المسماری»، سخنگوی رسمی ستاد مشترک ارتش لیبی اخبار مربوط به مشارکت هواپیماهای مصری در حملات هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در شهر بنغازی را تکذیب کرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.