سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:12 - پنجشنبه 24 مهر 1393

آیت‌الله مکارم شیرازی:

دست‌هایی قصد دارند با ایجاد خرافات اصل عاشورا را زیر سؤال ببرند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سعی کنیم تا جریان عاشورا را از خرافات پیراسته کنیم، چون دست‌هایی قصد دارند با ایجاد خرافات اصل مسئله امام حسین(ع) و عاشورا را زیر سؤال ببرند.

به گزارش اصفهان شرق؛آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای ثارالله که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد با اشاره به تبلیغ مکتب اسلام و تشیع اظهار کرد: ائمه(ع) و امام حسین(ع) ظرفیت بسیار بالایی برای تبلیغ اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: در دنیای امروز که مادی گرایی رایج شده است تبلیغ مکتب اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) سبب سیراب شدن جویندگان حقیقی اسلام می‌شود چون مکتب اسلام و اهل‌بیت پویا و غنی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مکتب اهل‌بیت بیان کرد: هرچقدر تلاش و فعالیت شود تا از مکتب و سیره اهل‌بیت(ع) در سبک زندگی‌ها استفاده شود مناسب است و آثار مطلوبی دارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم عنوان کرد: به ماه محرم نزدیک می‌شویم و از الآن مقدمات استقبال از این ماه فراهم شده است که سال به سال عزاداری‌های ماه محرم بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود، علت استقبال از ماه محرم و کمرنگ نشدن آن جاذبه امام حسین(ع) است که در دل‌های مردم وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حدیثی که از ائمه(ع) به ما رسیده است می‌گوید که عشق و حرارتی که مردم به امام حسین(ع) دارند هرگز خاموش نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به رونمایی از آثار چندرسانه‌ای ثارالله اظهار کرد: من به‌سهم خودم از این کار ارزشمند تشکر می‌کنم، مؤسسه دارالحدیث منبع پرباری از مکتب اهل‌بیت(ع) است که آثار مطلوبی از خود به یادگار گذاشته است و به‌عنوان یک مرکز مورد اعتماد شناخته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار ارائه شده از مرکز دارالحدیث بیان کرد: بیشتر آثار ارائه شده از مؤسسه دارالحدیث برای اهالی علم و دانشمندان است که ارائه اثر جدید که برای عموم است کار بسیار شایسته‌ای است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ایجاد خرافات در جریان عاشورا عنوان کرد: ما باید سعی کنیم تا جریان عاشورا را از خرافات پیراسته کنیم، چون دست‌هایی قصد دارند با ایجاد خرافات اصل مسئله امام حسین(ع) و عاشورا را زیر سؤال ببرند، باید تلاش کرد تا اصالت و ارزش‌های امام حسین(ع) پابرجا بماند.

وی تصریح کرد: امیدوارم که با ارائه این نرم‌افزار عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) بیشتر شود و با ارائه این نرم‌افزار بتوان اهداف امام حسین را به مخاطب معرفی کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: در آثاری که درباره امام حسین و واقعه عاشورا ارائه می‌شود معمولاً به اصل ماجرا می‌پردازند و خیلی به انگیزه‌های اصلی واقعه عاشورا پرداخته نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: سعی کنید تا در نرم‌افزار چندرسانه‌ای ثارالله انگیزه‌ها و نتایج واقعه عاشورا به‌خوبی تبیین شود تا مخاطب بتواند هنگام دیدن این نرم‌افزاربا زندگی امام حسین(ع) و شهادت ایشان آشنا بشود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سعی کنید تا در زمینه زندگی امام حسین و واقعه عاشورا برای کودکان و کشورهای خارجی هم که با زندگی ایشان آشنایی ندارند نرم‌افزار خوبی تولید شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.