سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 08:26 - پنجشنبه 24 مهر 1393

اشرف ایروانی در گفتگو با اصفهان شرق:

شیر زنی که اولین شورای شهر محمدآباد بود

اولین بانویی که عضو شورای شهر محمدآباد بود گفت: هدف من در هر زمان خدمت به مردم بدون توجه به پول و مال بود زیرا خدمت را با پول نباید سنجید.

به گزارش اصفهان شرق: در حاشیه ی مراسم افتتاح پروژه های شهر محمد آباد آنچه که توجه من را به خود جلب کرد،پیگیری های خانم مسنی بود که از فرمانداری خواسته ای را مبنی بر رسیدگی به مشکلش داشت. جالب تر اینکه مسئولین هم وی را به عنوان اولین بانوی عضو شورای شهر محمد آباد می شناختند.
لازم دیدیم که گفتگویی در این رابطه با وی داشته باشیم.
در موزه ی مردم شناسی شهر محمد آباد اولین دیدار را داشتیم و قرار مصاحبه را با وی گذاشتیم.
اشرف ایروانی محمد آبادی متولد 1314با تحصیلات ششم ابتدایی، در اصفهان متولد شد و پس از چند سال دور بودن از زادگاهش، محمد آباد را جهت سکونت دوباره برگزید.
هنوز نام دبستان و محل تحصیلش را به خاطر داشت و گفت: در دبستان ناموس تحصیلات ششم ابتدایی را به پایان رساندم و در سن 14سالگی با مردی از آبادان ازدواج کردم. پس از 14 سال زندگی در آبادان در سال 1341به محمد آباد آمدم.

Vater-Mark752742342
وی از دغدغه های مردم حرف میزد و از خدمت خود به مردم در سال 41در محمد آباد صحبت کرد: سال 41وقتی زندگی با مشقت فراوان را در محمد آباد مشاهده کردم به فکر ایجاد پمپ بنزین افتادم.
900تومان سرمایه گذاری اولیه پمپ بنزین در محمد آباد شد و این در صورتی بود که اگر با این پول قطعه زمینی جنب بیمارستان شریعتی اصفهان خریداری کرده بودم الان میلیاردر بودم ولی برخی از مردم در جواب برخی اقدامات من میگفتند که سود جایگاه بنزین را بردی!!
اشرف ایروانی شعبه ی 211 کل استان را هنوز به یاد داشت و افزود: در آن زمان جایگاه سوختی نبود و محل فروش نفت سفید به ما دادند و به مرور زمان جایگاه بنزین برای آسان ترشدن زندگی مردم شهر محمد آباد را راه اندازی کردم.
وی از عدم توسعه ی جایگاه گفت و با گله ای کوچک از یکی از مسئولان شهر افزود: به ما پیشنهاد توسعه ی پمپ بنزین را دادند ولی مسئول وقت در چند سال پیش با طرح توسعه موافقت نکرد و آن را منوط به شریک شدن ارگان مربوطه با ما دانست که ما ترجیح دادیم جایگاه را توسعه ندهیم.

 

Vater-Mark1
اولین شورای زن شهر محمد آباد از شرکت در جلسات وزارت خانه سخن گفت و خاطر نشان کرد: از دست استاندار وقت به عنوان شورای نمونه تقدیر شدم و مسئول مورد اعتماد زنان شهر در زمان قدیم که حتی بیرون آمدن آنان از خانه کمی مشکل بود، بودم.
زنان به من اعتماد کافی داشتند و من با هدف خدمت کامل تر و مفید گام بر میداشتم.
او پس از بیمار شدن همسرش از کار کنار رفت ولی هنوز در مشکلات مردم شهر محمد آباد همدردی میکند زیرا اشرف ایروانی زنی بود که الگوی خانم خانه داری و مسئول شهر شد.
روشنفکر بود و در پایان گفت وگو به جوانان توصیه کرد که به خاطر خدا و کمک به اهل خدا وارد مسئولیت شوند زیرا با هدف پول، زندگی خیلی زود ویران می شود و سودی برای فرد ندارد.

Vater-Mark44

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.