سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 19:30 - چهارشنبه 23 مهر 1393

از سوي آكادمي جهاني جراحان مغز و اعصاب؛

پروفسور سميعي، برنده جايزه برترين جراح مغز جهان شد

پروفسور سميعي از سوي آكادمي جهاني جراحان مغز و اعصاب عنوان برترين جراح مغز و اعصاب جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ خبر هم جالب بود و هم غرور آفرين، پروفسور مجيد سميعي جراح دوست داشتني و ماهر مغز و اعصاب كشورمان از سوي آكادمي جهاني جراحان مغز و اعصاب به عنوان برترين جراح مغز جهان معرفي شد.
اين جايزه به طور رسمي در شهر وين و با حضور مقامات رسمي كشور اتريش و اساتيد تراز اول جهان در رشته جراحي معز و اعصاب به پروفسور سميعي اعطا شد.
اين در حالي است كه در ماه گذشته اين نشان علمي كشور قزاقستان و استادي افتخاري دانشگاه آستاراخان به استاد سميعي پرافتخارترين جراح ايراني كه ده ها جايزه و مدال علمي بين المللي را در زمينه گسترش مرزهاي دانش در حيطه علوم مغز و اعصاب به دست آورده در سال 2013 است، به او اهدا شد.
سال گذشته بود كه پروفسور سميعي از سوي نشيريه معتبر ” والد نورو سرجري” به عنوان برترين جراح مغز و اعصاب جهان انتخاب شد و در شماره ويژه اين نشريه به همين مناسيت ده ها استاد و جراح برتر جهان در زمينه خدمات وي سخنراني كرده و مقالات متعديي در اين حيطه به چاپ رسيد.
وي در 10 مهر سال 1390 بود كه موفق به دريافت عنوان استاد افتخاري دانشگاه تهران شد و هم اكنون نيز با همكاري دانشگاه علوم پزشكي تهران رهبري و هدايت ساخت بزرگترين مركز بين المللي علوم مغز و اعصاب جهان را در ايران دنبال مي كند، در برنامه ويژه اين مركز قرار است تا نخبگان پزشكي كشور دوره هاي آموزشي فوق تخصصي را در قالب بورسيه مشترك با پروفسور سميعي و دانشگاه علوم پزشكي تهران طي كنند.
از مهمترين اقدامات پروفسور سميعي در زمينه تورم مغز و ترميم و بازسازي جراحي دستگاه عصبي محيطي است، بيشترين اعمال جراحي انجام شده توسط سميعي بر روي تومورهاي موسوم به ” نورينوم آكوستيك” است.
او در دهه 1990 اقدام به تاسيس يك مركز خصوصي بين المللي علوم اعصاب با اختصار INI كرد، بناي اين مركز برگرفته از شكل مز است كه در شهر هانوفر آلمان واقع شده و رياست آن نيز بر عده مجيد سميعي و پسرش است.
در حال حاضر بيشترين فعاليت پروفسور سميعي جراحي بر روي قاعده مغز است كه در اين زمينه تاكنون موفقيت هاي بي نظيري را كسب كرده است.
البته اين را هم بايد اضافه كرد كه خرداد سال جاري بود كه پروفسور سميعي در سفري كه به اصفهان داشند از نزديك با دانشجويان ديدار كردند و بعد از ملاقات با شهردار اصفهان نشان شهروند افتخاري اصفهان نيز به او اهدا شد.

منبع: ایمنا

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.