سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:45 - چهارشنبه 23 مهر 1393

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

استفاده از توانمندی‌های زنان سبب تحقق اهداف فرهنگی شهر می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای عملی شدن و اجرایی شدن و تحقق بسیاری از اهداف فرهنگی نه تنها در شهرمان بلکه در کشورمان نیازمند استفاده از تمام ظرفیت و توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ ندا واشیانی‌پور با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند که باید توانمندی‌ها و خواسته‌های آنها مدنظر قرار بگیرد، اظهار کرد: همچنین باید امکانات کافی برای بروز و ظهور استعداد‌های زنان فراهم شود.

وی اضافه کرد: زنان توانمند اصفهانی در عرصه فرهنگ و اقتصاد می‌توانند نقش‌آفرینی بسیار مؤثری را داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پس ارائه امکانات لازم به زنان با توجه به توانمندی‌های آنها نباید تنها محدود به برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی آن هم تنها سالی یک بار باشد، تصریح کرد: بلکه در تمام طول سال نیاز‌ها، توانایی‌ها و نقش مؤثر آنها در اجتماع باید مدنظر قرار بگیرد و امکانات کافی برای ظهور و بروز آن فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر با به پایان رسیدن اجلاس ICCN توانمندی و نقش مهم زنان ما در عرصه حفظ، پاسداشت و انتقال میراث فرهنگی ملموس و نا‌ملموس فراموش شود، این اجلاس نمایشی بیش برای آنها نبوده است و تنها تبلیغاتی گذرا و کوتاه در مورد نقش زن و دستاورد‌های فرهنگی وی بوده است که عملا آورده‌ای را برای زنان ما ندارد.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه به هر حال نقش زنان در فرهنگ‌سازی به عنوان نخستین مربیان و الگو‌سازان خانواده همیشه مطرح بوده است، تاکید کرد: برای عملی شدن و اجرایی شدن و تحقق بسیاری از اهداف فرهنگی نه تنها در شهرمان بلکه در کشورمان نیازمند استفاده از تمام ظرفیت و توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: سیاست‌گذاری برای رسیدن به وضعیت مطلوب و دسترسی عادلانه زنان به فرصت‌ها به منظور بروز توانمندی‌های فرهنگی آنها همیشه باید سرلوحه کار باشد.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.