اصفهان شرق

پیچیده‌ترین جراحی‌های رایگان در مناطق محروم ایران با اتکاء به روحیه بسیجی

کدخبر: 36808
1393/07/23 در ساعت 12:30

به گزارش اصفهان شرق؛عبدالجلیل کلانترهرمزی با اشاره به حضور گروه فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک داوطلبان خدمت به مناطق محروم برای ارائه خدمات رایگان جراحی به بیماران استان بوشهر، اظهار داشت: از تاریخ 18 تا 21 مهر 200 بیمار که دچار ناهنجاری‌های جمجمه و فک و صورت بودند تحت ویزیت و همچنین، 35 نفر نیز تحت عمل جراحی به صورت رایگان قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا ادامه داد: تمام اقدامات برای فراخوانی جهت ویزیت‌ و جراحی بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همچنین با حمایت مسئولان استانی صورت پذیرفت.

کلانترهرمزی تصریح کرد: این سفر به عنوان دوازدهمین سفر داوطلبان متخصص جراحی پلاستیک به حساب می‌آید که 8 جراح پلاستیک، 2 پزشک، 2 پرستار و 3 نفر نیروی IT نیز حضور داشتند که تمام جراحی‌های پلاستیک را ثبت و ضبط می‌کردند.

سرپرست گروه فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک داوطلبان خدمت به مناطق محروم اضافه کرد: از 200 بیمار مربوطه 165 بیمار جزو بیمارانی بودند که در سفر بهمن‌ماه سال گذشته مورد درمان قرار گرفته بودند و معاینات تکمیلی بر روی آنها انجام شد و 35 نفر دیگر نیز تحت جراحی پلاستیک قرار گرفتند.

کلانتر هرمزی درباره هزینه‌های این بیماران که به صورت رایگان برای آنها صورت پذیرفته است، عنوان کرد: با توجه به تعرفه آزاد برای جراحی پلاستیک؛ اگر این بیماران می‌خواستند در تهران مورد چنین عمل جراحی قرار گیرند باید هر کدام 50 میلیون ریال هزینه می‌کردند، و این جدا از هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان آنان می‌شد؛ ولی تمام هزینه‌های این جراحی‌ها در قالب اقدامات خیرخواهانه و بسیجی به صورت رایگان صورت پذیرفت.

رئیس سابق بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد تهران خاطرنشان کرد: تعدادی از این افراد که به ناهنجاری‌های جمجمه و فک و صورت مبتلا بودند برای درمان تکمیلی خود به دلیل عدم درمان در استان؛ به تهران ارجاع شدند و تمام کسانی هم که تحت عمل جراحی قرار گرفتند تحت پیگیری‌های لازم برای بهبود کامل‌تر قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش اصفهان شرق؛دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا است که تاکنون بیش از صدها جراحی جمجمه جدا از جراحی‌های سر و صورت انجام داده است و به عنوان معدود جراحان پلاستیک متبحر در خاورمیانه در زمینه جراحی جمجمه اطفال شناخته می‌شود، کلانتر هرمزی از دوران دفاع مقدس و حضور رهبر معظم انقلاب و شهید دکتر مصطفی چمران خاطرات بکری دارد، بطوریکه از شلیک نخستین تا آخرین گلوله در جبهه‌ها حضور داشته است و در حوزه علوم و دانش نیز از جمله نخبگان پزشکی ایران و دنیا به حساب می‌آید.

انتهای پیام

منبع:تسنیم