سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - چهارشنبه 23 مهر 1393

با همت عضو ایرانی آکادمی جراحان پلاستیک اروپا برای دوازدهمین‌بار صورت پذیرفت

پیچیده‌ترین جراحی‌های رایگان در مناطق محروم ایران با اتکاء به روحیه بسیجی

پیچیده‌ترین جراحی‌های پلاستیک در مناطق محروم ایران توسط عضو ایرانی آکادمی جراحان پلاستیک اروپا و تیم فوق تخصصی‌اش با اتکاء به روحیه بسیجی و به صورت رایگان برای دوازدهمین‌بار در کشور صورت پذیرفت.

به گزارش اصفهان شرق؛عبدالجلیل کلانترهرمزی با اشاره به حضور گروه فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک داوطلبان خدمت به مناطق محروم برای ارائه خدمات رایگان جراحی به بیماران استان بوشهر، اظهار داشت: از تاریخ 18 تا 21 مهر 200 بیمار که دچار ناهنجاری‌های جمجمه و فک و صورت بودند تحت ویزیت و همچنین، 35 نفر نیز تحت عمل جراحی به صورت رایگان قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا ادامه داد: تمام اقدامات برای فراخوانی جهت ویزیت‌ و جراحی بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همچنین با حمایت مسئولان استانی صورت پذیرفت.

کلانترهرمزی تصریح کرد: این سفر به عنوان دوازدهمین سفر داوطلبان متخصص جراحی پلاستیک به حساب می‌آید که 8 جراح پلاستیک، 2 پزشک، 2 پرستار و 3 نفر نیروی IT نیز حضور داشتند که تمام جراحی‌های پلاستیک را ثبت و ضبط می‌کردند.

سرپرست گروه فوق‌تخصصی جراحی پلاستیک داوطلبان خدمت به مناطق محروم اضافه کرد: از 200 بیمار مربوطه 165 بیمار جزو بیمارانی بودند که در سفر بهمن‌ماه سال گذشته مورد درمان قرار گرفته بودند و معاینات تکمیلی بر روی آنها انجام شد و 35 نفر دیگر نیز تحت جراحی پلاستیک قرار گرفتند.

کلانتر هرمزی درباره هزینه‌های این بیماران که به صورت رایگان برای آنها صورت پذیرفته است، عنوان کرد: با توجه به تعرفه آزاد برای جراحی پلاستیک؛ اگر این بیماران می‌خواستند در تهران مورد چنین عمل جراحی قرار گیرند باید هر کدام 50 میلیون ریال هزینه می‌کردند، و این جدا از هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان آنان می‌شد؛ ولی تمام هزینه‌های این جراحی‌ها در قالب اقدامات خیرخواهانه و بسیجی به صورت رایگان صورت پذیرفت.

رئیس سابق بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد تهران خاطرنشان کرد: تعدادی از این افراد که به ناهنجاری‌های جمجمه و فک و صورت مبتلا بودند برای درمان تکمیلی خود به دلیل عدم درمان در استان؛ به تهران ارجاع شدند و تمام کسانی هم که تحت عمل جراحی قرار گرفتند تحت پیگیری‌های لازم برای بهبود کامل‌تر قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش اصفهان شرق؛دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو آکادمی جراحان پلاستیک اروپا است که تاکنون بیش از صدها جراحی جمجمه جدا از جراحی‌های سر و صورت انجام داده است و به عنوان معدود جراحان پلاستیک متبحر در خاورمیانه در زمینه جراحی جمجمه اطفال شناخته می‌شود، کلانتر هرمزی از دوران دفاع مقدس و حضور رهبر معظم انقلاب و شهید دکتر مصطفی چمران خاطرات بکری دارد، بطوریکه از شلیک نخستین تا آخرین گلوله در جبهه‌ها حضور داشته است و در حوزه علوم و دانش نیز از جمله نخبگان پزشکی ایران و دنیا به حساب می‌آید.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.