سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - چهارشنبه 23 مهر 1393

تغذیه صحیح راهی برای حفظ سلامت کودکان /

راه‌های ارتقای سلامت و افزایش رشد کودکان از نگاه طب سنتی

یک کارشناس طب سنتی گفت: امروزه کودکان ار تنقلات صنعتی و غذاهای آماده بیشتر استفاده می‌کنند که همین غذاها در رشد کودکان اختلال ایجاد می‌کند چرا که این غذاها حاوی مواد مفید برای بدن نیستند.

به گزارش اصفهان شرق؛سید جواد علوی درباره راه‌های ارتقای سلامت و افزایش رشد کودکان اظهار داشت: سلامت کودکان بسیار اهمیت دارد و تغذیه صحیح راهی برای حفظ سلامت کودکان است.

به گفته وی امروزه کودکان از تنقلات صنعتی و غذاهای آماده بیشتر استفاده می‌کنند که همین غذاها در رشد کودکان اختلال ایجاد می‌کند چرا که حاوی مواد مفید برای بدن نیستند.

این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه تنقلات صنعتی موجب کاهش اشتهای کودکان می‌شود، افزود: وجود افزودنی و نگهدارنده‌ها در این تنقلات خود موجب بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود و از نگاه طب سنتی تدابیر زیادی برای حفظ سلامت کودکان وجود دارد.

علوی با بیان اینکه شربت یونجه و رب سیب برای ارتقای سلامت کودکان مفید است بیان داشت: برای تهیه شربت یونجه 3 کیلو یونجه خشک در یک کیلو آب بجوشد تا حجم آب نصف شود سپس صاف شده و با 900 گرم شکر به قوام شربت آورده شود. روزانه 200 گرم از مایه شربت فوق به کودک داده شود. این شربت سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

وی اضافه کرد: برای تهیه رب سیب، آب سیب رسیده شیرین را روی حرارت غیرمستقیم به روش بن ماری حرارت داده شود تا غلیظ شود.

وی گفت: شربت لیمو نیز برای کودکان مفید است به این ترتیب مقداری شکر را در ظرفی بریزند و آنقدر آبلیموی تازه بر آن بفشارند تا روی آن را بگیرد، یک شبانه روز بگذارند و سپس صاف کنند و با قدری دیگر آبلیمو به قوام شربت بیاورند که این شربت برای جمیع امراض اطفال نیز مفید است.

این کارشناس طب سنتی افزود: فرنی آرد جو با شکر از بهترین غذاها برای اطفال محسوب می‌شود همچنین استفاده از سنجد، بادام ، مویز و انجیر به عنوان تنقلات نیز بسیار مفید است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.