سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 23 مهر 1393

امام جمعه اصفهان خبر داد

چاپ 3 جلد کتاب درباره زندگینامه شهدای طلبه و روحانی اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از چاپ سه جلد کتاب در خصوص زندگینامه و بیوگرافی شهدای طلبه و روحانی استان خبر داد و گفت: این کار را تا چاپ زندگینامه همه شهدا ادامه می‌دهیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در آستانه برگزاری ششمین کنگره شهدای روحانی استان اصفهان اظهار کرد: همان‌طور که برای شهدا در اصناف و گروه‌های مختلف یادواره برگزار می‌شود از حدود پنج سال پیش برگزاری یادواره شهدای روحانی را در استان اصفهان پیگیری کردیم.

وی با بیان این مطلب که آثار وجودی روحانیون در جبهه‌های حق علیه باطل، اثرات مثبت و خوبی در راستای تقویت روحیه رزمندگان داشت، افزود: برگزاری یادواره شهدای روحانی نه تنها برای قشر طلبه و روحانی مجاهدت و ایثار را متذکر می‌شود بلکه به عموم مردم نشان می‌دهد که روحانیت شیعه با سایر مسالک دنیا فرق می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه عامل بودن به آنچه توصیه می‌کنند از نشانه‌های بارز روحانیت شیعه است، گفت: در زمان جنگ اگر روحانیت مردم را به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تشویق می‌کردند، بیشترین آمار شهدا را نیز روحانیون به خود اختصاص داده‌اند.

وی به آمار شهدای روحانی استان اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ استان اصفهان حدود  3هزار طلبه داشت که از این تعداد 700 نفر یعنی چیزی قریب به یک سوم به شهادت رسیدند که این تعداد در بین دیگر اقشار دیده نمی‌شود.

طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: تعداد طلاب و روحانیون کل کشور در زمان جنگ حدود 30هزار نفر بود که از این تعداد 5 هزار نفر به درجه عظمای شهادت نائل آمدند.

وی اظهار داشت: این آمار تنها مختص شهدای روحانی است، در صورتی که از این قشر بسیاری جانباز و یا اسیر شدند و بسیاری از شهدا نیز جزو فرزندان و خانواده روحانیون بودند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: جمع‌آوری آمار و اطلاعات این شهدا در استان در اوایل کار بسیار سخت بود که با همکاری بنیاد شهید، سپاه پاسداران و بسیج اطلاعات و مشخصات اغلب آنها احصا شد.

وی از چاپ سه جلد کتاب در خصوص زندگینامه و بیوگرافی این شهدا خبر داد و گفت: این کار را تا چاپ زندگینامه همه شهدا ادامه می‌دهیم.

لازم به ذکر است؛ یادواره شهدای طلبه و روحانی اصفهان، روز پنجشنبه 24 مهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.