سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - دوشنبه 21 مهر 1393

یک متخصص طب سنتی

انار و هزاران معجزه درمانی/پیشگیری از بیماریهای قلبی و سرطان با انار

یک متخصص طب سنتی گفت: انار سرشار از آنتی اکسیدان است و از بروز برخی سرطانها پیشگیری می‌کند، همچنین مصرف آن به کاهش وزن،سلامت دندان، شستشوی معده، و سلامت قلب کمک می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛علی حسینی در رابطه با خواص دارویی و درمانی انار به عنوان یک میوه پاییزی گفت: این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها موثر است. این میوه را می‌توانیم به عنوان یک آنتی‌سرطان به خصوص در سرطان‌های پروستات و سینه معرفی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین این میوه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود چرا که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

حسینی ادامه داد:‌ افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف انار را در برنامه خود قرار دهند چرا که مصرف انار به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه انار سرشار از ویتامین C و پتاسیم است ادامه داد: مصرف این میوه به سلامت و تحکیم دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند و برای افرادی که به اسهال دچار شده‌اند مفید است.

حسینی تصریح کرد: مصرف روزانه آب انار به کاهش بیماری فشار خون کمک می‌کند و جریان خون رسانی را به قلب بهبود می‌بخشد همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در آن از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: انار به عنوان یک میوه شست و شو دهنده معده و پاک کننده آن مطرح است و بدبویی دهان و زرد شدن دندان‌‌ها را از بین می‌برد.

حسینی ادامه داد: از انار ترش نیز می‌توان در کاهش قند خون و قطع سکسکه استفاده کرد و از انار شیرین در درمان سرماخوردگی، تقویت معده و ریه، رفع حساسیت و مسمومیت، بهبودی درد گوش و گرفتگی صدا و برطرف کردن آبریزش چشم، خارش پوست، خونریزی رحم و کم خونی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به ندرت میوه‌ای را مانند انار می‌توان یافت که خواص بسیاری داشته باشد ادامه داد: با وجود تمام این خواص، خوردن انار برای کسانی که به زخم معده و روده دچار شده‌اند مضر است و زیاده‌روی در خوردن آن باعث ایجاد یبوست، ناراحتی‌های معده و گلودرد می‌شود بنابر این افرادی که به ناراحتی‌های ریوی دچارند در مصرف آن باید احتیاط کنند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.