اصفهان شرق

روابط فرهنگی و هنری اصفهان و پرتغال افزایش یابد

کدخبر: 36458
1393/07/21 در ساعت 17:00

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار وزیر فرهنگ کشور پرتغال اظهار کرد: برای بازدید از آثار باستانی شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر ادب و هنر و شهر تمدن و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی  به حداقل یک هفته زمان نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس و جشنواره ی میراث ناملموس در اصفهان و حضور نمایندگان بیش از 30 کشور در این جشنواره افزود: مردمان این دیار، مردمانی هنرمند و هنرپرور و بسیار سختکوش و خلاق و مبتکر هستند و اصفهان با سابقه 7 هزار ساله یکی از 10 نقطه دیدنی ایران است و سالیانه پذیرای گردشگران بسیاری از ایران و کشورهای مختلف جهان است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان دارای بیش از 22 هزار اثر تاریخی  است و وجود  1600 اثر ملی و 6 اثر ثبت شده جهانی در این استان نشان فرهنگ غنی این استان است.

وی با اشاره به اینکه امسال  86 هیئت سیاسی اقتصادی فرهنگی از کشورهای مختلف از اصفهان بازدید کرده‌اند، گفت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر امید در روابط بین الملل ورود گردشگران خارجی به اصفهان در این مدت نسبت به 6 ماهه نخست سال 92 سه برابرشده است.

زرگرپور با بیان قابلیت‌های علمی فرهنگی هنری تاریخی و صنعتی اصفهان بر برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در لیسبون، ارتقا مبادلات تجاری با واسطه‌گری اتاق‌های بازرگانی دو کشور و سفر تور لیدرهای پرتغالی به اصفهان تاکید و خاطرنشان کرد: با برگزاری این برنامه‌ها سطح روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی بین دو کشور افزایش می‌یابد.

وی افزود: بخش توریسم و هتل داری اصفهان آماده همکاری با کشورهای دیگر است و در حال حاضر برای احداث هتل در اصفهان در حال مذاکره با چند هیئت خارجی هستیم.

جرج بارتو شاویر نیز در این دیدار اصفهان را شهر عشق و زیبایی و میراثی برای کل جهان دانست و افزود: میراث فرهنگی اصفهان بسیار چشم نواز است و بازدید از میدان نقش جهان با آن عظمت روز خاصی را برای من رقم زد.

وزیر فرهنگ کشور پرتغال با اشاره به آثار بزرگ و عظیم و فاخر در اصفهان افزود:حضور گردشگران خارجی در اصفهان نشان از امنیت بالای این استان است.

وی افزود: اصفهان و کشور پرتغال می‌توانند روابط خود را در زمینه فعالیت‌ها و مبادلات اقتصادی و فرهنگی و هنری و مخصوصا توریسم افزایش دهند.

شاویر به دیدار خود با وزیر خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد ایران اشاره کرد و افزود: مذاکرات مهمی در این دیدارها در ارتباط با تعمیق مناسبات و افزایش ارتباطات انجام شد و این مناسبات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع:تسنیم