سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - دوشنبه 21 مهر 1393

ولایتی با اشاره به همایش اصولگرایان :

از هر حرکتی که همگرایی را در خط ولایت تقویت کند استقبال می‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری همایش همگرایی اصولگرایان گفت: از هر حرکتی که همگرایی را در خط ولایت تقویت کند استقبال می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با هیات‌های ترکیه‌ای و سوئدی که عصر امروز در محل این مرکز برگزار شد، با اشاره به سفر هیات ترکیه‌ای به ایران و گفت‌وگو و رایزنی پیرامون مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای، گفت: ما به آنها گفتیم که اتفاقات امروز منطقه و پشتشان آمریکایی‌ها و عوامل منطقه‌ای آنها قرار دارند.

وی افزود: حمایت از تروریست، به وجود آوردن تروریست‌ها و بعد تظاهر به مقابله با آنها از جمله این مسائل است. گروه‌هایی همچون طالبان و داعش تنها به ادعای خود آمریکایی‌ها توسط متحدان منطقه‌ای آنها یاد شده است و معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا نیز از آنها گله کرده است که به وجود آوردن گروه‌های تروریست‌ها کمک کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز و در چنین شرایطی ما به هیات ترکیه‌ای گفتیم که وظیفه تمام مسلمانان است که از فلسطینیان حمایت می‌کنند. اگر ترکیه می‌خواهد با کشورهای اسلامی همکاری کند یکی از عرصه‌های اصلی همکاری علیه اشغالگران فلسطین است.

ولایتی همچنین گفت: به نظر می‌رسد که دوستان ما به ترکیه علاقمند بوده و هستند. همکاری بین موسسات مطالعاتی و اساتید دانشگاهی ادامه پیدا کند و ما استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار دیگر خود با گروهی از کشور سوئد که به ایران سفر کرده بودند، گفت: این گروه یک گروه صلح بین‌المللی هستند و علیه نقض حقوق بشر کار می‌کنند و گاه نیز از کارهایی که توسط کشورهایی همانند آمریکا می‌شود نیز انتقاد می‌کنند.

وی افزود: من در دیدارم با این گروه از نخست‌وزیر فقید سوئد که به دلیل صلح‌طلبی خود ترور شد یاد کردم. به هر حال در سوئد می‌توان گفت دیدگاه‌های سیاسی حاکم با دیدگاه‌های آمریکایی‌ها متفاوت است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی از همایش همگرایی اصولگرایان ادامه داد: هر کاری که از یکپارچگی ملی در خط رهبری حمایت کرده و سبب همگرایی شود پسندیده است.

ولایتی همچنین گفت: کشور ما از یک سو پیشرفت‌های بسیار خوبی درخصوص نفوذ منطقه‌ای به عنوان متنوع‌ترین کشور منطقه دارد و با توسعه آمریکایی‌ها و عوامل منطقه آنها مواجه است مقابله می‌کند. حق در چنین شرایطی این است که نیروهای معتقد به خط انقلاب و آنهایی که در خط استراتژیکی که حضرت آقا تعیین کرده‌اند حرکت می‌کنند هماهنگ باشند و یک انسجامی داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این نیروها باید با وجود اختلافات خود در جهت پیشبرد اهداف کشور در مقابله با دشمنان همکاری کنند و هر کاری که در راستای انسجام معتقدین به نظام باشد مورد تاکید است.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با ائتلاف مقابله با داعش و کارکرد آنها گفت: این ائتلاف ائتلافی ساختگی است و با این ائتلاف جز روی کاغذ خاصیت دیگری ندارد. متحدین آمریکا و ناتو از داعش حمایت می‌کنند بنابراین ادعایی که اینها درباره مقابله با داعش می‌کنند بی‌فایده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خود مخالف تروریسم است و کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران که مبتلا به تروریست هستند از کمک ایران برخوردار می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با گروه صلح‌طلب سیتری گفت: امروز به بهانه مبارزه با تروریسم ساختارهای اصلی و مهم کشورهای منطقه را به نابودی کشانده‌اند. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930720001282#sthash.KdhwZWtU.dpuf

همچنین علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار خود با گروه صلح‌طلب سیتری و در پاسخ به سؤال رئیس این هیأت در خصوص حضور گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه داعش گفت: همان دولت‌هایی که گروه‌های تروریستی در منطقه از جمله داعش را به وجود آوردند و در گذشته نیز این روش‌ها را در خلق طالبان آزمایش کردند و آنچه به دست آمد شکست در منطقه بود، امروز هم همان کشورها از خارج از مرزها گروه‌های تروریستی را پرورش دادند.وی افزود: امروز به بهانه مبارزه با تروریسم ساختارهای اصلی و مهم کشورهای منطقه را به نابودی کشاندند و در سوریه عملیات‌هایی انجام می‌دهند که گروه‌های مبارزه با تروریست را هدف می‌گیرند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: متأسفانه کشورهای خارجی با دخالت‌های خود در منطقه خطر جدی برای این منطقه و جهان ایجاد کردند.

ولایتی گفت: سازمانی که استانداردهای دوگانه و سیاست‌های دوگانه را در مورد کشورها به کار می‌برد قطعا ‌مبارزه‌ای صادقانه با تروریسم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.