سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:30 - یکشنبه 20 مهر 1393

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امین اصفهان:

ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات درمانی در اصفهان

رئیس مرکز آموزشی درمانی و بیمارستان امین اصفهان گفت: ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات درمانی در اصفهان، تعرفه‌های سلامت در اصفهان سامان یافت.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مجتبی طلایی در نشست مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی که پیرامون گام سوم طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، پیرامون معرفی کتاب ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد : این کتاب از وزارت  بهداشت به استان اصفهان و مسئولان مربوط پزشکی و سلامتی اصفهان ابلاغ شده و حدود 8 هزار خدمت را در بخش سلامت تجمیع کرده است.

وی افزود: در این کتاب 5 هزار مورد از خدمات وزارت بهداشت که دارای تعرفه نبوده، دارای تعرفه شده و همچنین 1700 مورد خدمات نوین نیز به دیگر خدمات آن اضافه شده است.

رئیس بیمارستان امین اصفهان تصریح کرد: تلاش اصلی تالیف این کتاب در دولت یازدهم صورت گرفهت که کار بسیار سنگین و مهمی بوده و وزارت رفاه و تعاون نیز برای تالیف آن کمک کرده‌اند؛ به طور کل این کتاب دارای پشتوانه بسیار خوبی بوده زیرا با این اتفاق، تعرفه‌های سلامت سر و سامان یافت.

وی با بیان این که با تعرفه پیدا کردن خدمات پزشکی که این تعرفه‌ها نیز بسیار مطلوب و خوب بوده و دیگر لازم نیست میان پزشک و بیمار رابطه مالی باشد، گفت: با توجه به این تعرفه‌ها، وجود رابطه مالی میان پزشک و بیمار موضوعی کاملا بی‌منطق بوده زیرا وجوهی که از طرف یارانه‌های سلامت به پزشکان داده می‌شود، بسیار خوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: کتابی که اکنون به چاپ رسیده و تعرفه خدمات پزشکی را مشخص کرده از یک کتاب آمریکایی اقتباس شده و جدید نیست ولی نبود آن پیش از ابلاغ، به میزان قابل توجهی احساس می‌شد.

حیدر علی داوری تصریح کرد: ارزش خدماتی که در این چند ساله پیرامون فعالیت‌های پزشکی بوده، بسیار کم‌تر از میزان تورم و رکود بوده و شاید در برخی از سال‌ها این ارزش رشدی نیز نداشته بوده به همین دلیل گرفتن وجه‌های غیر قانونی در کشور رواج پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در اقدامی شایسته با دعوت از متخصصان و نمایندگان بیمه‌ها، تعرفه‌های مشخص برای این فعالیت‌ها به وجود آورد و به نظر می‌رسد این مسئله بسیاری از مشکلات را رفع کرده و تا حدودی مانع از دریافت وجه نقد غیر قانونی توسط پزشکان می‌شود.

منبع: تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.