سرویس: غیر تولیدی » نقلی 02:00 - یکشنبه 20 مهر 1393

همگام با مهم‌ترین رویداد فرهنگی سال در اصفهان

زرگرپور: مهم‌ترین مشکل اصفهان خشکی زاینده‌رود است

استاندار اصفهان گفت: مهم‌ترین مشکل استان در حال حاضر مشکلات زیست‌محیطی بوده که با خشک شدن زاینده‌رود شرایط خیلی بدتری پیدا کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در کارگروه گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: کارگروه گردشگری اصلی‌ترین کارگروه استان بوده و ما بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود حوزه گردشگری را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی استان مورد نظر داریم.

وی بیان کرد: اصفهان در گذشته وضعیت بهتری در گردشگری و صنایع دستی داشته که با توجه به این مسئله از سال 70 به بعد وضعیت گردشگری و صنایع دستی اصفهان با کاهش قابل توجهی رو‌به‌رو بوده و سبب ضربه زدن به اقتصاد استان شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: متأسفانه با وجود این که همیشه برچسب برخورداری به اصفهان خورده، اما از سال 70 به بعد شرایط استان بدتر شده است؛ مهم‌ترین مشکل استان در حال حاضر مشکلات زیست‌محیطی بوده که با خشک شدن زاینده‌رود شرایط خیلی بدتری پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این که اصفهان بخش اصلی کشور را اداره می‌کند، یعنی 70 درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود اما ضرر تولید فولاد فقط برای استان بوده، به گونه‌ای که آب و برق استان و نیروی کاری اصفهان درگیر کار می‌شوند؛ هم‌چنین در تولید شیر و مرغ در کشور در رتبه نخست قرار داریم و در تولید تخم مرغ هم سوم ایران هستیم با وجود همه این مباحث اصفهان مورد ظلم قرار گرفته است.

زرگرپور تصریح کرد: اصفهان دارای 1626 اثر ثبت شده تاریخی بوده که 6 اثر آن به ثبت جهانی رسیده است ؛هم‌چنین در صنایع دستی 300 رشته مهر اصالت خورده است با وجود این ظرفیت مناسب در 8 سال اخیر ضرر‌های بسیاری به استان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور بخش خصوصی در استان، انتظار می‌رود شرایط بهتر شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، شرایط اصفهان در زمینه گردشگری بهتر شود.

منبع: تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.