سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - یکشنبه 20 مهر 1393

ولایتی در جمع خبرنگاران:

زنده شدن همیشگی زاینده‌رود یک خواست ملی است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: جاری شدن و به عبارتی زنده شدن همیشگی زاینده‌رود یک خواست ملی است و منحصر به شهروندان اصفهانی نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی‌اکبر ولایتی در حاشیه نشست تخصصی “فرهنگ فتوت و جوانمردی” در اجلاس بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ورزش باستانی و پهلوانی زورخانه‌ای آیین تمام‌نمای فرهنگ فتوت و پجوانمردی است.

وی بیان کرد: در طول یکصد سال گذشته، توجه و اهمیت به ورزش باستانی و زورخانه‌ای به مرور کاسته شده است و متأسفانه بهای قابل توجهی به آن داده نشده است و با توجه به کاسته شدن اعتبار و جایگاه این ورزش به صورت تدریجی، احیای این ورزش به مرور انجام خواهد گرفت.

ولایتی تصریح کرد: در ورزش پهلوانی و باستانی زورخانه‌ای فتوت و جوانمردی اصل است و در اسلام نیز فتوت جلوه و تبلور اخلاق اسلامی است، مهم‌ترین هدف از توجه و اهمیت برای احیای ورزش باستانی زورخانه‌ای توجه به ورزش‌هایی است که برای ارتقاء معنوی و روحی مردم موثر است.

وی در پاسخ به یکی از سؤالات خبرنگاران پیرامون خشکی زاینده‌رود، تاکید کرد: خشکی زاینده‌رود یک موضوع ملی است، هر ایرانی با گذر از کنار زاینده‌رود خشک‌شده، ناخودآگاه دلمرده و غصه‌دار می‌شود، قطعاً زندگی و هویت اصفهان به زاینده‌رود وابسته است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل اظهار کرد: از تلاش و دغدغه‌مندی همه مسئولان دولتی و ارگان‌های مربوطه به منظور رفع معضل خشکی زاینده‌رود باخبر هستم و امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بار دیگر شاهد زنده شدن زاینده‌رود در اصفهان باشیم.

وی در پایان ضمن اشاره به قول‌های مساعد مسئولین مبنی بر جاری شدن آب در زاینده‌رود به صورت موقتی در فصل پاییز برای بهره‌برداری کشاورزان، عنوان کرد: جاری شدن و به عبارتی زنده شدن همیشگی زاینده‌رود یک خواست ملی است و منحصر به شهروندان اصفهانی نیست.

منبع: فارس

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.