اصفهان شرق

سیستم «بیومتریک» ‌جایگزین سیستم «الکترونیک» در ناجا می‌شود/جرائم خشن کاهش یافت

کدخبر: 36203
1393/07/20 در ساعت 22:00

 

 

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار حسین اشتری در همایش تجلیل از شهروندان قانونمند و نمونه‌های ترافیکی با اشاره به اینکه اقتدار لازمه خدمت‌رسانی نیروی انتظامی به مردم است، اظهار کرد: اقتدار به معنای وحشت‌آفرینی نیست اما همان طور که در ارتباط با مردم باید رافت و اعتماد حاکم باشد در برخورد با مجرمان باید مقتدر بود، چرا که مردم ما نباید در حوزه‌های مختلف احساس ناامنی کنند.

وی با بیان اینکه آمار‌ها نشان دهنده کاهش جرائم خشن است، افزود: اما دو موضوع سرقت‌های خرد و معتادین ولگرد و خرده فروشان مواد مخدر افزایش یافته‌اند که هر چند نیروی انتظامی می‌تواند در پاکسازی این افراد موثر باشد اما این امر صرفا دست نیروی انتظامی نیست.

جانشین فرماندهی ناجا در ارتباط ‌با شهروند قانونمند ادامه داد: آگاهی از حقوق شهروندی، مسئولیت‌پذیری و رعایت مقررات قانونی از الزامات یک شهروند قانونمند است.

وی گفت: نیروی انتظامی در حال حاضر ده‌ها میلیون خدمت بدون منت به مردم ارائه می‌دهد و این را وظیفه خود می‌داند.

اشتری تصریح کرد: در تماس سالانه مردم با پلیس 110 در سطح کشور بالغ بر 32 میلیون تماس گرفته می‌شود که نزدیک به نیمی از این تماس‌ها عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه گذرنامه نیز به صورت میانگین سالانه 4 میلیون گذرنامه صادر می‌شود و خدماتی چون صدور گواهینامه، مدارک پایان خدمت و مدارک شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی از جمله خدمات نیروی انتظامی به مردم محسوب می‌شود.

جانشین فرماندهی ناجا تاکید کرد: بارزترین تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام‌های دنیا ارتباط با مردم است و این ارتباط رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، چرا که در هر کجا مردم حضور داشته‌اند کشور به موفقیت دست پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا درگیری با معاندین نظام، در تمامی این ایام وجود رهبری مقتدر و حکیم مثل امام در کنار حضور مردم سبب پیروزی کشور بود و پس از ارتحال امام نیز انسجام رهبر معظم انقلاب و مردم موجب ادامه یافتن این موفقیت‌ها شده است.

اشتری استفاده از سیستم‌های نوین را کمکی برای کارآمدی خدمات نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: اگر سیستم از الکترونیک به بیومتریک تغییر یابد، هم سرعت ارائه خدمات افزایش می‌یابد و هم در پایانه مرزهای هوایی ایستایی را کم خواهد کرد، لذا امید داریم تا پایان سال 94 بتوانیم سیستم بیومتریک را جایگزین سیستم الکترونیک کنیم.

وی با اشاره به پیروزی‌های متعدد کشور در عرصه‌های مختلف، افزود: در صنعت دفاعی، علوم پزشکی و دیگر موضوعات علمی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، هر چند روی این موفقیت‌ها آن اندازه که شایسته بوده، تبلیغات صورت نگرفته است اما همه این پیروزی‌ها را مردم و جوانان این آب و خاک کسب کرده‌اند.

جانشین فرماندهی ناجا ادامه داد: پلیس به عنوان مامن و پناهگاهی برای مردم شناخته شده است و مهم‌ترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم به پلیس است.

وی با اشاره به نظرسنجی که سه سازمان معتبر کشوری در رابطه با میزان رضایت مردم از دستگاه‌های دولتی انجام داده‌اند، گفت: در این نظرسنجی پس از آموزش و پرورش، مردم بیشترین اعتماد را به نیروی انتظامی داشته‌اند.

اشتری با اشاره به شعار «پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار» که شعار هفته نیروی انتظامی است، افزود: پلیس موظف است که با تلاش جهادی خدمتگزار مردم باشد، امروز پلیس باید تلاشگر، دانش بنیان، مسلط به توانمندی روز و تسهیل کننده توانمندی‌های جامعه باشد.

منبع: فارس