اصفهان شرق

نظارت‌ها روی نا‌نوایی‌های اصفهان تشدید شود

کدخبر: 36192
1393/07/20 در ساعت 09:00

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد شریعتی در جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بحثی که در زمینه سلامت مردم باید به آن توجه شود، موضوع سلامت مواد غذایی است، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که مردم دچار بیماری کبد چرب هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر استاندارد‌ها رعایت می‌شود، نباید شاهد این موضوع باشیم که روغن پالم در مواد غذایی استفاده می‌شود، اضافه کرد: در بازار‌چه‌های گل و گیاه با این موضوع مواجه هستیم که روغن‌هایی مانند روغن کنجد در این بازا‌ر‌ها بدون برچسب کنجد هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یکی از موارد ضروری که مسئولان متولی امر باید مورد توجه قرار بدهند، تصریح کرد: نظارت‌های اداره استاندارد باید روی نا‌نوایی‌ها و مواد غذایی در اصفهان تشدید شود تا سلامت مردم نیز ارتقا پیدا کند.

احمد عاملی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه گواهی استاندارد به صورت معمول به واحد‌های تولید‌کننده و عرضه‌کننده ارائه می‌شود، گفت: گاهی مواقع محصولاتی موجود در بازار دارای گواهی استاندارد هستند اما سالم نیستند.

وی با طرح این سؤال که آیا پس از ارائه گواهی استاندارد به این واحد‌ها بازرسی‌های لازم روی فعالیت‌های این واحد‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: شاخصه‌‌های استاندارد باید در تمام موارد رعایت شود تا مردم به استفاده از تمام محصولات تولیدی اطمینان داشته باشند.

منبع: فارس