سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:50 - شنبه 19 مهر 1393

به یاد استاد:

همايش بزرگداشت علامه ميرجهاني محمدآبادي برگزار شد

اولين همايش بزرگداشت علامه سيد محمدحسن طباطبايي ميرجهاني محمدآبادي مشهور به علامه مير جهاني محمدآبادي در زادگاه علامه در شهر محمدآباد جرقويه برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق: مهدی نصر اصفهانی با اشاره به برکت وجود این عالم عالی قدر در شهر محمد آباد گفت:ايشان در زمره عالماني هستند که خوشه چين علم و معرفت قرآن و عترت می باشند که براستي شاهد مادر اين زمينه آثار فاخر و گرانقدر اين عارف واصل است.
شهردار شهر محمد آباد در توضيح شخصيت اين عالم رباني افزود: زبان ها قاصر است اما در برنامه اي که امروز به حول و قوه الهي و به همت دفتر نشر آثار علامه ميرجهاني و همچنين با همراهي معاونت تهذيب و تبليغ حوزه علميه استان اصفهان در سالن اجتماعات شهرداري محمدآباد برگزار گرديد شاهد برنامه هايي بسيار خوب و روزي ماندگار بوديم.
دراین همایش پيام حضرت ايت الله مظاهري به اين همايش قرائت و در ادامه از مطالب دکتر سيده فاطمه مير جهاني طباطبايي محمدآبادي در ارتباط باشخصيت و آثار پدر بزرگوارشان صحبت کردند.

Vater-Mark785
يکي از اصلي ترين قسمت هاي برنامه صحبت هاي زيبا و بيان خاطراتي از زندگي سراسر حکمت علامه ميرجهاني محمدآبادي بود که از زبان نماينده مجلس خبرگان رهبري حضرت ايت الله مهدوي به سمع و نظر مخاطبين و حضار در جمع رسيد.
آيت االله مهدوي در ابتدا ضمن تقدير و تشکر از همه کساني که خالصانه براي برگزاري اين برنامه تلاش کرده بودند به بيان خاطراتي از ايام ملازمت با علامه مير جهاني پرداختند.
نماينده مجلس خبرگان رهبري افزود: علامه ميرجهاني رياضت هاي فراوان براي تهذيب نفس خود کشيدند و کمالات بسيار يافتند.
ايشان از منظر هاي مختلف زندگي علامه را مورد بررسي قرار دادند.به عنوان مثال در ارتباط با انقلاب اسلامي علامه فرموده بودند:”اين انقلاب بايد انجام ميگرفت تا نام امام زمان برسرزبانها بيوفتد.”
در ادامه تمبر يادبود علامع ميرجهاني نحندآبادي باطل گرديد و از کتاب يادنامه اين عارف جليل القدر باحضور مسئولين و خانواده بزرگوارشان و آيت الله مهدوي رونمايي گرديد.
اولين همايش بزرگداشت علامه ميرجهاني محمدآبادي با اجراي برنامه هاي فرهنگي به کار خود پايان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.