سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:04 - شنبه 19 مهر 1393

همزمان با عید غدیر:

برگزاري جشن بزرگ عيد غدير در نمايشگاه/ پديد آمدن داعش نتيجه انحراف از اخلاق علوي

جشن بزرگ غدیر با حضور جمع کثیری از دوستداران مولای متقیان علی(ع)، دانشجویان، روحانیون و علما در محل سالن همایش های شرکت نمایشگاه های استان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق: جشن بزرگ غدیر با حضور جمع کثیری از دوستداران مولای متقیان علی(ع)، دانشجویان، روحانیون و علما در محل سالن همایش های شرکت نمایشگاه های استان برگزار شد.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، در این مراسم از فعالان غدیر و برگزیدگان کنگره فاطمه شناسی تقدیر به عمل آمد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در این مراسم گفت: پدید آمدن گروه هایی چون داعش و جنگ طلبانی مانند آن ها نتیجه انحراف از مکتب غدیر و اخلاق علوی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان با اشاره به این که انحرافی که پس از پیامبر به وجود آمد موجب تفرقه و چند دستگی میان مسلمانان شد، بیان داشت: وگرنه مسلمانان با کتاب واحد، پیامبر واحد و ظرفیت‌های معنوی چرا باید تکه پاره باشند؟

وی افزود: غدیر یک شناسنامه ظاهری دارد. عید اکبر است و در آسمان نامی ویژه دارد. در واقعه غدیر پیامبر دست امیرالمؤمنین را بالا برد و از ایشان به عنوان کسی یاد کرد که در ایمان آوردن به پیامبر خدا اولین نفر است و در حال نماز، صدقه می‌دهد.

صالحیان با تاکید بر اینکه آنچه لازم است شناخته شود، شناسنامه باطنی غدیر است، ادامه داد: چه علتی به وجود آمد که بعد از پیامبر، آن نقشه‌ای که ایشان برای مسلمانان در نظر گرفته بودند، بر باد رفت؟ و چرا زیر این آسمان نباید جنگی باشد جز جنگ مسلمان با مسلمان؛ چرا باید سرنوشت امت مسلمان به اینجا بکشد و این همه خسارت به وجود آید؟

وی نجات از این شرایط را در گرو چنگ زدن به ریسمان امامت و ولایت دانست و خاطرنشان ساخت: پیام غدیر این است که ما امت اسلام به یک جهاد علمی و عملی احتیاج داریم. امیرالمومنین می‌فرمایند: هرکه علم دارد، سلطان است و حتی اگر همه گزینه ها روی میز باشد، این علم است که سلطه می‌آورد. امروز به این دلیل به جمهوری اسلامی ایران لگد زده می‌شود، چون این کشور قدرتمند شده و در علم و دانش، سرآمد کشورهای اسلامی است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان اضافه کرد: باید به گونه ای رفتار کرد که وقتی یک گردشگر به اصفهان و ایران می آید، رفتار علوی را در ما مشاهده کند، همین طور در زندگی خصوصی افراد؛ جامعه‌ای که در آن طلاق زیاد است، شایسته نیست که اسم جامعه علوی بر آن گذاشته شود.

حجت الاسلام صالحیان افزود: امروز ما به یک جهاد عملی احتیاج داریم که دشمن اگر کشور ما، صنعت ما و سیاست‌گذاری ما را ببیند به یاد علی (ع) بیفتد. در تمام جهان اسلام این جهاد عملی لازم است.

صالحیان با بیان اینکه از داعش که به نام اسلام سر می‌برد، شکم پاره می‌کند و مردم را آواره می‌کند باید تبری جست، اظهار کرد: در روز عید غدیر که تعطیل است، فرصتی برای مطالعه وصیت پیامبر، وصیت حضرت علی (ع) و اخلاق ایشان داریم و پیام اصلی غدیر را باید از همین تحقیق ها و مطالعه ها دریافت کرد.

گفتنی است در این مراسم از 25 نفر از برگزیدگان چهارمین کنگره ملی فاطمه شناسی و فعالان فرهنگی غدیر تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.