اصفهان شرق

حضور مسئولین در منطقه گامی رو به جلوست/ فاصله ی زیادی تا رسیدن به اهداف بلند مدت بخش باقیست

کدخبر: 35948
1393/07/19 در ساعت 18:21

دکتر عباس مقتدایی در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق با توجه به اینکه در ماههای گذشته جلساتی در رابطه با مطالبات بخش های مختلف مرتبط با کشاورزی و تشکل های فعال در عرصه ی کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات مختلف در خصوص بررسی مطالبات بخش های مرتبط با کشاورزی مطالبات آنها را طبقه بندی و دسته بندی کرده و در دعوتی که از وزیر جهاد داشتیم مجموعه ای از دیدارها و گفتگوها میان فعالان بخش کشاورزی استان با وزیر را برنامه ریزی کردیم که خوشبختانه این جلسات و بازدید میدانی وزیر از مناطق مختلف شهرستانی و منطقه ی شرق اصفهان باعث شد تا شناخت عمیق تری از موضوعات و مطالبات، دغدغه ها، فرصت ها، تهدیدات و ظرفیت های استان اصفهان برای متولیان و برنامه ریزان جهاد کشاورزی حاصل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر تشکیل شد یکی از خواسته های ما به عنوان مجمع نمایندگان استان این بود که جلسه با هر یک از بخش های مجموعه ی کشاورزی تشکیل شود و در آن جلسات با حضور معاوین وزیر مباحث با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
وی به نشست انجام شده با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اولین مجموعه از این نشست ها با حضور معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و فعالان بخش دام که دارای دام سبک(گوسفند)، دام سنگین( گاو)، طیور( مرغ، بوقلمون و شترمرغ)، زنبورداران و برخی مجموعه های مرتبط نظیر صنایع لبنی و مرتع داری تشکیل شد. در این جلسه که مدیر کل جهاد استان و معاونین وی حضور داشتند به صورت رو در رو مباحث و مشکلات و همچنین خواسته ها با حضور معاون وزیر مطرح شد و بنده به عنوان نمانیده مردم اصفهان جمع بندی مطالبات، تهدیدات و مصاحبه های عمیق قبلی که از فعالان بخش انجام شده بود را به عنوان گزارش کارشناسی اعلام کردم.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با ابراز امیدواری در خصوص این جلسات گفت: در جلسه ی مطرح شده مقرر شد تا با همکاری دولت و مجلس موضوع برنامه ی استراتژیک و بلند مدت برای بخش دام و طیور کشور در نظر گرفته شود و امیدواریم در آینده نزدیک با تشکیل جلسات مرتبط با این موضوع بتوانیم تا حدی موانع و مشکلات را برطرف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع همین که توانسته ایم با حضور وزیر جهاد و پس از آن با تشکیل جلسات کارگروهی با حضور معاون ایشان موضوعات مرتبط با کشاورزی استان را طرح کنیم یک گام به جلو است اما تا رسیدن به اهداف بلند مدت این بخش و تحقق و عملیاتی کردن کارهای باقی مانده فاصله ی زیادی داریم.

مقتدایی جلسه با حضور گاوداران و صاحبان و مدیران صنایع لبنی را مفید دانسته و افزود: بحث های خوبی با حضور بخش های ذکر شده صورت گرفت که در مجموع معاون وزیر با ارائه توضیحاتی ابراز امیدواری کرد تا بتواند مجموع مطالبات این دو بخش را در برنامه ریزی های آینده مورد توجه بیشتر قرار دهد.
وی اذعان داشت: همچنین در این جلسه مرغ داران گلایه های جدی خود را از موضوع خرید تضمینی و مباحث پیرامون آن مطرح کردند که وزیر جهاد قول داد در آینده ی نزدیک با تشکیل جلسه ای در تهران و دعوت از فعالان صنعت مرغ داری مباحث آنها را به طور تخصصی مطرح و چاره اندیشی کند.