سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 19 مهر 1393

جعفری:

اصفهان در زمینه گردشگری در مسیرهای مختلف پیشتاز است/ میراث یک روح بسیار وسیع است

استاد دانشگاه ويسكانسين و دارنده مدال تخصصي گردشگري از يونسكو بیان داشت: اصفهان در زمينه گردشگري در مسيرهاي مختلفي پيشتاز است.

به گزارش اصفهان شرق؛جعفر جعفري در نشست تخصصي گردشگري ميراث و ديپلماسي شهري افزود: گردشگران با سفر به نقاط مختلف به دنبال فرهنگ بومي آن شهر و يا كشور هستند، لذا ضروری است فرهنگ ميزبان در بدو ورود به گردشگران شناسانده شود.

 وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که با سفر است که فرهنگ ها منتقل مي شود و زمانی که تمامي فرهنگ ها در كنار يكديگر قرار گیرند موجب توسعه گردشگري خواهد شد.

میراث یک روح بسیار وسیع است

این استاد دانشگاه بیان داشت: ميراث دارای هويت بازاري نیست، بلكه ميراث يك روح بسيار وسيع است که نشان دهنده شخصيت ما است.

 وي با بيان اينكه ميراث مقوله اي نيست كه تجاري باشد، اظهار داشت: در بحث ميراث بايد به نقطه نظرات مردم توجه شود كه به آن جامع شناسي محل مي گويند که در واقع بخشي از گردشگري از چشم گردشگران ديده مي شود و نگاه بيروني است و بخشي از آن از نگاه افراد داخلي ديده مي شود.

میراث ناملموس در خطر است

جعفری با اشاره به اينكه اگر به ميراث ناملموس اگر توجه نشود این میراث در خطر است بیان داشت: گردشگري نياز به تفكر خلاق و فناوري براي ارتقا نيازها دارد.

دنیا همانند کتاب است کسانی که سفر نمی کنند یک صفحه از این کتاب را هم نمی خوانند

وی با بيان اينكه خوشحال ترين كشور دنيا دانمارك به شمار می رود و مردم بيشتر ميزان رضايت را دارند گفت: كيفيت زندگي در وين بالاترين كيفيت است كه موجب جذب گردشگر خواهد شد.

جعفری با اشاره به اينكه دنيا مثل كتاب است و كساني كه سفر نمي كنند يك صفحه از اين كتاب را هم نمي خوانند، گفت: به قول سعدي مزاياي سفر بسيار زياد است زيرا مكان هاي ناشناخته را مي شناسيم و موجب شادي روح مي شود و اين يك ارزش است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.