سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:30 - شنبه 19 مهر 1393

دبیر ستاد مرکزی و مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم

تهیه داروهای کمیاب و دریافت اطلاعات مسمومیت‌ها با ارسال پیامک به ۱۴۹۰

دبیر ستاد مرکزی و مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو ؛ روش تهیه داروهای کمیاب و همچنین، دریافت اطلاعات مسمومیت‌ها را با ارسال پیامک به شماره ۱۴۹۰ تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ طلعت قانع درباره راهنمایی بیماران برای تهیه داروهای کمیاب اظهار داشت: ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم بخشی از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است و وظایف متعددی بر عهده دارد از جمله اینکه بیماران می‌توانند با ارسال (کد 1 به شماره تلفن 1490) برای تهیه داروهای کمیاب خود به صورت شبانه روزی اقدام کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی متخصصان سم شناسی و مسمومیت‌های ایران ادامه داد: همچنین، در یافت اطلاعات دارویی و کنترل مسمومیت‌ها نیز به صورت شبانه روزی با ارسال (کد 2  شماره تلفن 1490) امکانپذیر است.

قانع عنوان کرد: براین اساس 38 مرکز اطلاع رسانی با شماره تلفن کشوری 1490 در شهرهای مختلف ایران دائر است و در این راستا برنامه ریزی و سیاستگذاری فعالیت مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم در سطح کشور به همراه آموزش تخصصی و پاسخگوی توسط کارشناسان صورت می‌پذیرد.

وی در قالب توصیه‌های برای مردم در مواجه با مسمومیت‌ها خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم تا با رعایت نکات ساده ای که منجر به پیشگیری از مسمومیت‌ها می‌شود خود، خانواده و در نهایت جامعه را از بروز مسمومیت محافظت کنند و دقت کنند که خطر مسمومیت بسیار به ما نزدیک است و برای هرکسی ممکن است رخ دهد. خطر را در نزدیکی خود ببینند و بیاموزند که در زمان بروز خطر چگونه مانع تشدید صدمات ناشی از مسمومیت در عزیزان خود شوند. این امر ضمن انجام اقدامات اولیه پیش از رساندن مصدوم به بیمارستان، از طریق تماس با کد 2 شماره تلفن 1490، مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم و شماره 115 اورژانس، عملی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.