اصفهان شرق

برگزاری جشن غدیر در 200 بقعه امام‌زاده اصفهان

کدخبر: 3591
1392/07/28 در ساعت 14:40

13911101000194_PhotoA
به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام حسین اژدری ظهر امروز ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت در تشریح ویژه برنامه‎های دهه ولایت و امامت وعید سعید غدیر خم اظهار کرد: سال گذشته مراسمات مختلفی برای اعیاد دهه ولایت در نظر گفته و برگزار شد که دعای ندبه در مسجد جامع از جمله این برنامه‎ها بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) امام علی (ع) را اعلم و برتر قرار دادند و ایشان را از همه برتر خواندند، که این امر اهمیت دین اسلام را می‎رساند.

رئیس اداره اوقاف در ادامه تصریح کرد: برنامه‎های مدون و زیبایی برای روز عید غدیر در نظر گرفته شده است، خواندن دعای ندبه در مسجد سید و مسجد جامع اصفهان و حرکت به سوی  میدان امام علی(ع) از برنامه‎های مهم این روز است.

وی ادامه داد: شأن امیر‎المومنین بسیار زیاد است و قطعاً این ویژه برنامه‎ها در حد شئونات ایشان نیست اما بخشی از دریای بیکران امام علی(ع) در این روز گرامی داشته می‎شود.

اژدری اضافه کرد: 718 بقعه امامزاده در اصفهان وجود دارد که  200 بقعه امامزاده به برگزاری جشن می‎پردازند و در سی امامزاده نور افشانی می شود.

وی ادامه داد: حرکت از بین یک امامزاده به یک امامزاده دیگر از برنامه‎های این اعیاد است و از آن با عنوان حرم به حرم تعبیر می‎شود.

رئیس اداره اوقاف با بیان اینکه در هر شهرستان یک حرکت از حرم تا حرم انجام می‎شود، گفت: همه مردم باید برای جشن‎های دهه ولایت خود را آماده کنند و در این جشن‎ها شرکت کنند اما حرکت از یک حرم تا حرم دیگر در عید ولایت باید همه گیر شود زیرا با این کار حادثه غدیر در اذهان همه تداعی می‎شود که این کار بسیار پر معنی است.

وی با اشاره به اینکه، بلاهایی که که بر سر دین آمد به خاطر فراموشی واقعه غدیر است، اضافه کرد: نباید بگذاریم این فراموشی به نسل جوان منتقل شود، باید در همه جشن‎ها یادی از عظمت امام علی(ع) شود که احساس شود.

اژدری گفت: امید است به جایی برسیم که برای جشن و اعیاد اهل و بیت در هر خانه‎ای جشن گرفته شود.

رئیس اداره اوقاف اصفهان ادامه داد: مسلمانان بدون اهل بیت(ع) هیچ هستند و با اهل بیت(ع) دین اسلام کامل می‎شود، همچنین خطبه غدیر منشور عظیم ولایت، نبوت، توحید، معاد و امامت است به همین دلیل باید به شیوه‎های مختلف رواج پیدا کند.

وی اضافه کرد: ذره‎ای از اقیانوس امیرالمومنین در میدان امام علی(ع) به تصویر کشیده می‎شود و جشن عظیم در این میدان گرفته خواهد شد.

منبع: فارس