سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - جمعه 18 مهر 1393

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دریافت وجه غیرقانونی در بیمارستان‌های اصفهان پیگیری می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: گام سوم طرح تحول نظام سلامت از ابتدای مهرماه به اجرا در آمده و با اجرای این طرح، برخورد جدی با پزشکان و بیمارستان‌های متخلف در زمینه دریافت وجه غیر قانونی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛  غلامرضا اصغری در نشست مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که پیرامون گام سوم طرح تحول نظام سلامت بود، اظهار کرد: این بحث در تهران به وجود آمد و با پیگیری صورت گرفته، در هر استان ستاد این موضوع تشکیل شده است؛ اجرای گام نخست طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت، گام دوم از ابتدای شهریور و گام سوم آن نیز از ابتدای مهرماه آغاز شده است.

وی افزود: از حدود 20 سال پیش، قول‌هایی برای انجام این طرح صورت گرفته اما در دولت تدبیر و امید، این طرح انجام شده زیرا وزیر بهداشت پیرامون مباحث سلامت در این مدت بسیار خوب کار کرده و این مباحث را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ باید بگویم که اجرای چنین برنامه‌هاییی در این دوره زمانی که شرایط اقتصادی خوبی در کشور جاری نبوده، برنامه‌ریزی بسیار زیادی را طلب می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که در دولت تدبیر و امید توجه بسیار بالایی به مباحث سلامت و درمانی می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام چنین پروژه‌هایی به طور قطع نیازمند کار کارشناسی بسیاری بوده و همینطور برای جامعه پزشکی و سلامت کشور بسیار ضروری است.

وی افزود: کارکرد‌های بسیاری نیز در این گام‌ها برای جامعه پزشکی و سلامت در نظر گرفته شده و از جمله مهمترین آنها ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به مردم بوده و تلاش شده تا با اجرای این گام‌ها، پرداخت‌های غیر قانونی بین بیمار و پزشک از بین برود.

اصغری تصریح کرد: مسئولان استان در صورتی که گزارشی درباره تخلفات پزشکی و پرداخت‌های غیر قانونی میان پزشکان و بیماران دریافت کنند، این گزارشات را پیگیری کرده و با برگرداندن وجه به بیمار، احتمال جریمه و عزل ریاست بیمارستان نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد بیمه شده با هر نوع بیمه و در هر بیمارستانی تنها باید با بیمارستان ارتباط مالی داشته باشند و در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و پزشک متخلف جریمه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: اغلب پزشکان حاضر در اصفهان پزشکانی هستند که از بیماران وجه‌های غیر قانونی دریافت نمی‌کنند؛ البته این صحبت پس از اجرائی شدن گام سوم بوده زیرا اکنون میزان دریافتی که پزشکان پس از هر عمل دارند خوب بوده و دیگر لازم به دریافت وجه غیر قانونی نیست.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.