سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:30 - جمعه 18 مهر 1393

حفاظت از گنجينه‌هاي ميراث بشريت وظيفه اصلي مردم است

شهردار اصفهان گفت: ما بايد از گنجينه‌هاي ميراث بشريت حفاظت داشته باشيم زيرا اصفهان مهد دانش و فرهنگ کشور بوده و به عنوان يک گنجينه ميراث بشري معرفي مي‌شود.

به گزارش  اصفهان شرق؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار اصفهان در مراسم افتتاحيه اجلاس ميراث فرهنگي ناملموس با اشاره به اهميت توجه به نقش اصفهان در تاريخ ميراث فرهنگي ناملموس اظهار داشت: اصفهان در طول تاريخ براي پاسداري از ميراث فرهنگي گام‌هاي بسياري برداشته و ما بايد کاري کنيم که از هويت اصفهان در اين زمينه مواظبت کنيم.

وي با بيان اينکه ما بايد از گنجينه‌هاي ميراث بشريت حفاظت داشته باشيم، افزود: اصفهان مهد دانش و فرهنگ کشور بوده و به عنوان يک گنجينه ميراث بشري معرفي مي‌شود و در کنار آن، تخت فولاد سومين قبرستان بزرگ جهان اسلام را در خود دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به آثار جهاني اين شهر گفت: ميدان امام خميني(ره)، مسجد جامع و موزه چهلستون اصفهان به عنوان ميراث ايران به ثبت جهاني رسيده‌اند و حفظ ميراث فرهنگي ناملموس، جهان را دچار شگفتي کرده است.

وي با بيان اينکه ورزش پهلواني در اصفهان سابقه‌اي ديرينه دارد، گفت: در کنار آن نصف جهان آوردگاه ورزش باستاني چوگان بوده و شهر اصفهان همواره در زمينه مسائل فرهنگي و ميراث معنوي، نقش مهمي ايفا کرده است.

سقائيا‌ن‌نژاد استفاده از ظرفيت‌هاي اين شهر را مهم خواند و گفت: پس از حضور خوب اصفهان در اجلاس کره جنوبي، ميزباني اجلاس سال 2014 اين اجلاس به اصفهان اعطا شده و بايد از اين ميزباني نهايت استفاده را داشته باشيم.

وي ادامه داد: محورهاي نقش ميراث ناملموس در برنامه‌ريزي شهري و ديپلماسي شهري، نقش اين ميراث در سبک زندگي و هويت انساني و نقش آن در اصلاح سبک زندگي جوامع از مهم‌ترين محورهاي اجلاس بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس در اصفهان به شمار مي‌روند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: اميدوار هستم که اين اجلاس، گام بزرگي در راستاي تعامل با دستگاه‌هاي ديگر و ترويج صلح و آشتي در ملت‌ها بردارد.

پايان پيام

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.