اصفهان شرق

اسناد تعلق تاریخی چوگان به اصفهان رونمایی شد

کدخبر: 35644
1393/07/17 در ساعت 18:16

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی وفایی پیرامون برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به این که اصفهان یک شهر فرهنگی و تاریخی بوده و در آن 196 هنر صنایع دستی وجود دارد، ما در این نمایشگاه 3 رشته قلمکاری، قلمزنی و مینیاتور را به نمایش گذاشتیم که همه آن‌ها در راستای حوزه چوگان هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه، هنرمندان مختلف آثار دیدنی چوگان را به نمایش می‌گذارد تا اعلام کنند این آثار به کشور ایران و اصفهان تعلق دارد.

مسئول نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی چوگان اصفهان بیان کرد: چوگان ورزشی است که مخصوص استان اصفهان بوده  و از سال‌ها قبل در میدان نقش‌جهان، دروازه‌هایی سنگی وجود دارد که مربوط به این حوزه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از 800 سال پیش هنرمندان ایرانی روی رشته‌های مختلف صنایع دستی ورزش چوگان را ثبت کرده‌اند که این آثار به عنوان سندی برای اختصاص این رشته به ایران قابل استناد است.

وفایی تصریح کرد: ما در این نمایشگاه همه هنر‌های مربوط به چوگان مثل نقش و نگار آن روی فرش را به نمایش گذاشته‌ایم و هنرمندان به صورت زنده آن را تولید می‌کنند.

همزمان با برگزاری اجلاس میراث معنوی نا‌ملموس ظهر امروز نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و هنر‌های مربوط به چوگان با حضور جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به حوزه صنایع دستی افتتاح شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 21 میزبان  بازدید علاقه‌مندان است.

به گزارش اصفهان شرق، اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس از صبح پنجشنبه 17 مهر به صورت رسمی در اصفهان کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم