سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 17 مهر 1393

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

طب پیشگیری جایگزین طب نسخه‌نویسی و درمان می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی برای جایگزینی طب پیشگیری به طب نسخه‌نویسی پزشکی فعالیت‌هایی در دو حوزه مددکارمحوری و طب پیشگیری انجام داده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  همایون هاشمی  در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه نوسازی طرحهای آسیب‌های اجتماعی از سیاست سازمان بهزیستی است اظهار کرد: این سازمان در حال نوسازی طرح‌ها در بخش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی است که مشارکت منابع انسانی، خیران و سمن‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 300 هزار نفر در طرح نوسازی طرح‌های بهزیستی مشارکت دارند تصریح کرد: حوزه پیشگیری و سلامت 80 مولفه دارد که 80 درصد آن به ادبیات سلامت بستگی دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هزینه درمان برای مردم بسیار بالا است تاکید کرد: باید راهکاری ارائه شود تا سلامتی در بین مردم با کمترین هزینه ارتقا یابد.

وی، با اشاره به اینکه دوره سالمندی سبب بروز مشکلاتی برای این قشر می‌شود گفت: باید راهکار لازم و اساسی برای پیشگیری از بروز برخی آسیب‌ها و مشکلات برای قشر سالمند به ویژه افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند ارائه شود.

وی با تاکید بر جایگزینی طب پیشگیری بر طب نسخه نویسی و درمان  گفت: سازمان بهزیستی برای جایگزینی طب پیشگیری به طب نسخه‌نویسی پزشکی فعالیت‌هایی در دو حوزه مددکارمحوری و طب پیشگیری  انجام  داده است.

هاشمی با تاکید بر تشکیل کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: با تشکیل این کمیته و تدوین برنامه‌های مختلف باید در بسیاری از آسیب‌ها از جمله در حوزه طلاق و اعتیاد مداخله کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشئور با تاکید بر این نکته که آسیب اجتماعی ترور نرم است گفت:  ترور نرم اثرات ناهنجار گوناکونی در بخش‌های مختلف دارد که بسیار تخریب کننده است.

وی، با تاکید بر کنترل اعتیاد درجامعه گفت: این آسیب ام‌الفساد آسیب‌های اجتماعی است که راهکارهای جدیدی برای پیشگیری از این این آسیب ارائه می‌شود.

هاشمی بر انعقاد تفام‌نامه سه جانبه در بوشهر تاکید کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در حوزه‌های مشاوره ژنتیک، سلامت روح و روان، آموزش و مداخله در بحران است.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.