اصفهان شرق

شهردار الکید اسپانیا: خشکی زاینده رود از ارزش و زیبایی اصفهان کم نمی کند

کدخبر: 35608
1393/07/17 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رامون گارسیا گفت: اجلاس iccn، رویداد بسيار مهمی است چرا که این اجلاس می تواند موجب ترقی و پیشرفت تمامی کشورهایی شود که به نوعی میراث فرهنگی ناملموس را در دل خود دارند.
وی با اشاره به میراث ناملموس شهر خود، اظهار کرد: در شهر ما مراسمی سنتی وجود دارد که قدمت آن به سال ۱۲۴۷میلادی باز می گردد.این فستیوال هر سال در هشتم سپتامبر برگزار می شود که در واقع این روز مهمی برای مردمان سرزمین من محسوب می شود. در این مراسم حرکات نمایشی همراه با آیین چوب بازی و موسیقی است و اهالی این منطقه بر روی شانه های هم نشسته و همچون برجی انسان نما به اجرای حرکات می پردازند. در این مراسم افراد لباس های مخصوصی به تن می کنند.
وی افزود: ما اخیراٌ دهمین سالگرد ثبت میراث فرهنگی ملموس و ناملموس را در اسپانیا و در شهر والنسیا جشن گرفتیم و به دلیل جاذبه های فراوان این شهر بسیاری از سرتاسر اسپانیا به آنجا می آیند تا از اجرای این مراسم بهره ببرند و در آن شرکت کنند.
رامون گارسیا در خصوص شهر اصفهان و زاینده رود گفت: قبل از سفر به ایران از طریق اینترنت اطلاعاتی را در مورد ایران کسب کردم اما با سفر به این شهرف جاذبه های زیبای آن را به چشم دیدم. در شهر ما نیز دو رودخانه وجود دارد که همچون زاینده رود با مشکلی بی آبی روبروست و متأسفانه به دلیل گرمای جهانی و تغییرات آب و هوایی این مسئله یک مشکل بین المللی است. اما با این حال خشکی این رودخانه به هیچ عنوان از ارزش و زیبایی اصفهان کم نخواهد کرد.
وی در پایان با اشاره به اولين دوره اجلاس زنان كه همزمان با اجلاس مجمع عمومي ICCN برگزار مي شود افزود: اجلاس بانوان براي همه كشورها مهم و بسيار جدي تلقي مي شود زيرا اين زنان هستند كه ميراث معنوي را زنده نگه مي دارند.

منبع:ایمنا