اصفهان شرق

بیش از 340 زندانی امسال در استان اصفهان آزاد شدند

کدخبر: 35605
1393/07/17 در ساعت 12:45

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد خسروی وفا،  رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آیین تجلیل از خیرین ستاد دیه استان اصفهان اظهارداشت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با تلاش ستاد دیه استان و خیرین هر سال انجام می شود که در 6 ماهه نخست امسال با تلاش ستاد دیه و خیرین استان اصفهان بیش از 340 زندانی از زندان های استان اصفهان آزاد شدند.

وی افزود: تعدادی از این افراد که بر اساس حکم دادگاه باید بدهی مالی، نفقه و یا دیه می پرداختند با تلاش ستاد دیه و کمک مردم اصلا وارد زندان نشدند و قبل از ورد به زندان خیرین برای پرداخت بدهی آن ها کمک کردند.

خسروی وفا با اشاره به بدهی زندانیان گفت: برای آزادی این دسته از زندانیان بالغ بر 8 میلیارد ریال خیرین کمک کردند که با کمک های آن ها 340 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد شدند.

وی در بخشی از سخنان خود توجه به قوانین و مقررات را لازم وضروری دانست و تصریح کرد: بی توجهی به قوانین و مقررات باعث محکومیت بعضی از افراد می شود که اگر به قانون احترام بگذارند و در زندگی دقت و پیش بینی داشته باشند آنگاه دچار مجازات نمی شوند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه و یا عدم بیمه وسایل نقلیه گفت: افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می کنند و یا وسیله نقلیه های آن ها بیمه نیست و در صحنه تصادف مقصر شناخته می شوند در این صورت باید شخصا دیه طرف مقابل را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از زندانیان جرائم غیرعمد زندان ها مقصرین در تصادفات رانندگی هستند که اگر رانندگان به قانون حترام بگذارند و بدون گواهینامه رانندگی نکنند دچار مجازات نمی شوند.

پایان پیام

منبع:شبستان