سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:45 - پنجشنبه 17 مهر 1393

با همکاری خیرین:

بیش از 340 زندانی امسال در استان اصفهان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به فعالیت های ستاد دیه و همکاری خیرین، گفت: بیش از 340 زندانی امسال در استان اصفهان آزاد شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد خسروی وفا،  رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آیین تجلیل از خیرین ستاد دیه استان اصفهان اظهارداشت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با تلاش ستاد دیه استان و خیرین هر سال انجام می شود که در 6 ماهه نخست امسال با تلاش ستاد دیه و خیرین استان اصفهان بیش از 340 زندانی از زندان های استان اصفهان آزاد شدند.

وی افزود: تعدادی از این افراد که بر اساس حکم دادگاه باید بدهی مالی، نفقه و یا دیه می پرداختند با تلاش ستاد دیه و کمک مردم اصلا وارد زندان نشدند و قبل از ورد به زندان خیرین برای پرداخت بدهی آن ها کمک کردند.

خسروی وفا با اشاره به بدهی زندانیان گفت: برای آزادی این دسته از زندانیان بالغ بر 8 میلیارد ریال خیرین کمک کردند که با کمک های آن ها 340 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد شدند.

وی در بخشی از سخنان خود توجه به قوانین و مقررات را لازم وضروری دانست و تصریح کرد: بی توجهی به قوانین و مقررات باعث محکومیت بعضی از افراد می شود که اگر به قانون احترام بگذارند و در زندگی دقت و پیش بینی داشته باشند آنگاه دچار مجازات نمی شوند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه و یا عدم بیمه وسایل نقلیه گفت: افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می کنند و یا وسیله نقلیه های آن ها بیمه نیست و در صحنه تصادف مقصر شناخته می شوند در این صورت باید شخصا دیه طرف مقابل را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از زندانیان جرائم غیرعمد زندان ها مقصرین در تصادفات رانندگی هستند که اگر رانندگان به قانون حترام بگذارند و بدون گواهینامه رانندگی نکنند دچار مجازات نمی شوند.

پایان پیام

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.