سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - پنجشنبه 17 مهر 1393

استاندار اصفهان خبر داد

تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در کمیته امور اجتماعی استانداری اصفهان

استاندار اصفهان گفت: کارگروه کودک و نوجوان زیر نظر کمیته امور اجتماعی استان و با مسئولیت رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استانداری اصفهان تشکیل خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، به مناسبت روز جهانی کودک، نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار اصفهان و بزرگ مدیران کوچک استان برگزار شد و مصوباتی نیز به تصویب رسید.

استاندار اصفهان به مناسبت 16 مهرماه روز جهانی کودک با 40 نفر از کودکان و نوجوانان فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دیدار و به صورت نمادین نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان را با این کودکان که در نقش مدیران کل استان حاضر شده بودند، برگزار کرد.

رسول زرگرپور در این جلسه ضمن تبریک این روز به تمام کودکان دنیا به ویژه کودکان نصف جهان، گفت: امیدوارم شعار امسال روز کودک با عنوان «شادی، دانش و آرامش» برای همه کودکان دنیا محقق شود و تمام کودکان با آرامش کامل در کنار خانواده‌های خود زندگی کنند.

وی با بیان اینکه امروز برای نخستین بار در کشور جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: شما به عنوان آینده‌سازان کشور و مدیران آینده باید با بهره‌مندی از علم، دانش و تقوا مسئولیت‌های کشور را به عهده بگیرید و در راه توسعه ایران اسلامی بکوشید.

در این جلسه که با محوریت مشکلات استان به خصوص آب و آلودگی هوا دنبال شد، کودکان به بیان راه‌کارهایی برای حل این مشکلات پرداختند و خواستار جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود و برخورد با مشترکان پرمصرف و برداشت‌های غیر متعارف شدند.

استاندار اصفهان نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ مصرف بهینه و درست آب باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: استان اصفهان در منطقه خشک واقع شده است و به دنبال خشکسالی‌های اخیر باید با مصرف درست و بهینه آب از بحران‌های پیش‌رو پیشگیری کنیم.

وی افزود: باید تمام کودکان و نوجوانان مبلغان صرفه‌جویی و مصرف بهینه و مامور کنترل آب در مدارس، خانواده، دوستان و فامیل خود باشند که این امر می‌تواند در صرفه‌جویی در مصرف آب بسیار موثر باشد.

زرگرپور با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمانی بسیار هدفمند و تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت‌مردان سطح پوشش کانون 20 درصد کودکان و نوجوانان باشد.

وی از تصویب دو مصوبه در این جلسه خبر داد و افزود: طبق مصوبه این شورا کارگروه کودک و نوجوان زیر نظر کمیته امور اجتماعی استان و با مسئولیت رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار خود با رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در روزهای اخیر گفت: در این دیدار وی اعلام کرد که تنها سه درصد از کودکان و نوجوانان در این کانون‌ها فعالیت دارند که در این جلسه تحت پوشش قرار گرفتن 20 درصد از کودکان و نوجوان در کانون‌های پرورش فکری مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.