سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:30 - پنجشنبه 17 مهر 1393

۵ عیب بزرگ فیس‌بوک

فیس‌بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در دنیا با بیش از یک میلیارد کاربر عضو، دارای معایب بزرگی است که به ۵ مورد از معایب انکارناپذیر آن می‌پردازیم.

به گزارش  اصفهان شرق؛  فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در دنیا با بیش از یک میلیارد کاربر عضو دارای معایب بزرگی است که 5 مورد از معایب انکارناپذیر آن به شرح زیر است:

1.نفوذ به حساب و سرقت اطلاعات

این جای تعجب نیست که فیسبوک به حملات آسیب پذیر است و همه روزه چندین هکر به طور فعال اطلاعات پروفایل مردم را تغییر می‌دهند. صدها نمونه از این موارد تاکنون وجود داشته است. بسیاری از کاربران کنونی و یا سابق فیسبوک تاکنون گزارش‌هایی از این دسته از موارد ارائه داده اند که اطلاعات شخصی آنها در صفحه شخصی‌شان دزدیده و یا تغییر کرده است و این در حالی است که آنها حتی در آن زمان در صفحه شخصی خود تیز حضور نداشته اند.

2.کلاهبرداری

بسیاری از هکرها با داشتن سایت‌هایی اجتماعی نظیر فیسبوک از مردم به صورت روزانه در خواست می‌کنند که به صفحه شخصی آنها بروند و عکس‌های جدیدی که از خود و یا دوستانشان  در سایت قرار داده اند را مشاهده کنند. اما زمانی که فرد مورد نظر درخواست هکر مخفی را اجابت می‌کند به سایت مورد نظر رفته و بر روی لینک هکر کلیک می‌کند و صفحه ای صد در صد شبیه فیسبوک در جلوی چشمان او پدیدار می‌شود و این در حالی است که هکر در آن زمان در حال دزدیدن و سرقت اطالاعات شخصی فرد مورد نظر است.

3.اتلاف عمر

از دیگر معایب فیسبوک اعتیاد آور بودن آن است و یا اینکه به سرعت می‌تواند اعتیاد آور شود.بسیاری از افراد روزانه وقت زیادی را صرف فیس‌بوک گردی و نظر گذاری در صفحات دیگران و یا بازی‌های فیسبوکی و همچنین، رویت عکس‌های دیگران می‌کنند که عملاً این امر برای آنها حامل هیچ سود و منفعتی نیست.گرچه بسیاری از این اشخاص به بیهوده بودن آن واقف هستند اما نمی‌توانند این رفتار خود را کنترل و یا متوقف کنند.

بسیاری از افراد زمان زیادی از روز و شب خود را در فیسبوک می گذرانند بدون آنکه به این فکر کنند که در عوض این فعالیت بیهوده می‌توانستنند کارهای مهمی را روزانه انجام دهند.

4.تخریب و تضییع زندگی حرفه ای افراد

بعد از اینکه شما برای گرفتن پُست و یا شغلی جدید درخواستی ارائه می‌دهید، بسیاری از کارفرمایان برای آشنایی بیشتر با شما قبل از استخدام شما به سراغ صفحات شخصی شما می‌روند و گاهی ممکن است شما برای سرگرمی و یا مزاح عکس‌هایی در صفحات خود به جا گذاشته باشید و یا به‌صورت سهوی و یا عمدی اطلاعات اشتباهی از خود در این صفحات درج کرده باشید که پس از مشاهده آنها توسط کارفرما، شما ممکن است علیرغم داشتن توانایی کافی برای بر عهده گرفتن شغل مورد نظر، از سوی کارفرما پذیرفته نشوید.

5.فیسبوک نمی‌تواند اطلاعات شخصی شما را محرمانه حفظ کند

مطمئنا شما نمی‌خواهید اطلاعات شخصیتان در معرض دید افراد غریبه و یا حتی دوستان صمیمیتان قرار گیرد. در فیسبوک زمانی که اطلاعات شخصی شما به روز رسانی می‌شود برای تمام دوستانتان پیغامی مبنی بر به روز رسانی اطلاعات شما ارسال می‌شود که توسط همگان حتی مردم غریبه نیز این اطلاعات جدید قابل مشاهده خواهد بود.

آنچه ذکر شد فقط مواردی از معایب استفاده از  فیسبوک بود. حال در چه فکری هستید؟ آیا هنوز هم حاضر به استفاده از فیسبوک هستید؟

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.