سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:15 - پنجشنبه 17 مهر 1393

امام جمعه اصفهان مطرح کرد

رواج آثار ناملموس امام خمینی (ره) در جامعه/ امام از مصادیق بارز «صادقین» بود

امام جمعه اصفهان بر ترویج آثار ناملموس امام راحل چون منش و اخلاق در کنار آثار تالیفی امام خمینی در سطح جامعه تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛  آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در آیین افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد روحانیت و انقلاب اسلامی در نگارستان امام خمینی (ره) ضمن درخواست از مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان برای راه‌اندازی یک کتابخانه تخصصی از آثار امام راحل ویژه روحانیت و طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: بدون شک انسان‌ها در پیمودن راه زندگی، نیازمند الگو و سرمشق هستند چرا که هیچ فردی بدون انتخاب الگو به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ارسال رسولانی چون پیامبران و امامان معصوم، از سوی خداوند متعال خود گواه براین ادعا است، افزود: مومنان با انتخاب رسولان به عنوان الگو راه حق و صحیح را انتخاب می‌کنند.

امام جمعه اصفهان امام راحل را یکی از مصداق‌های بارز «صادقین» بر شمرد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) از هر نظر تمام نشانه‌های صادقین از منظر قرآن کریم را دارا بود.

وی با بیان اینکه امام راحل با این توصیفات یکی از بهترین الگوها برای جوانان و مومنان عصر حاضر است، بیان کرد: باید افکار و اندیشه‌های امام راحل را برای نسل‌های آتی و جوانان امروز حفظ، ثبت و ضبط کرده و از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تقدیر شود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه آثار فرهنگی در دو سطح ملموس و ناملموس طبقه‌بندی می‌شوند، گفت: آثار امام راحل نیز به دو بخش ملموس و ناملموس تقسیم‌بندی می‌شوند که ارزش همه آنها یکسان است.

وی آثار ملموس و برونی امام راحل چون کتب و تالیفات گران‌قدر ایشان را حاکی از آثار درونی و ناملموس و وجودی این بزگوار چون اخلاقیات، منش و روش ایشان دانست و خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب عشق بسیار مردم ایران به امام راحل و سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، خلوص ایشان بود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اعتقاد بر اینکه ارائه و ترویج آثار ناملموس امام راحل در سطح جامعه و برای نسل جوان نیز از وظایف موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است، افزود: متصدیان و متولیان امر باید در این راه گام‌های موثری بردارند.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.